8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    robbertroost

Geluid MBP 15"

Goedenavond,

Heb een probleem met het geluid van mijn MacBookPro. Heb onze grote vriend goegel al verschillende keren gevraagd. En had 2 ‘oplossingen’ gevonden.
    1. cmd+option+p+r tijdens de reboot.
    2. permissies herstellen.

Het werkt beide niet. En wat het probleem is?
    Ik kijk in de trein regelmatig een film of serie. En een hele tijd geleden is mijn geluid een keer uitgevallen. Als hem dan harder of zachter wil zetten krijg ik het normale pop-up beeld wat je altijd krijgt zodra je het geluid harder of zachter zet. Maar nu staat er een cirkel met een diagonale streep doorheen onder. Alsof er geen geluid aanwezig is dus. Maar zodra ik onder voorkeuren>geluid kijk, klopt alles gewoon.

Nu begin ik er de laatste tijd alleen maar meer last van te krijgen. Zowel met oordopjes als zonder.
    Wie kan me helpen?

Gebruik overigens: OSX 10.7.4

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing.
    Bedankt alvast.

Moderator
    unSOUND

Als je een verbods-bord krijgt betekend het meestal dat er een geluids-uitvoer is gekozen waarvan je het volume niet kunt aanpassen, zoals de optische uitgang. Zie je in de 3,5 mm poort rood licht branden ?

Bijdrager
    robbertroost

Dat had ik ook al ergens voorbij zie komen. Maar nee, er brand geen rood lichtje.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@unSOUND bedoel je 3.5mm?

Moderator
    unSOUND

Dat lijkt me duidelijk… :ftim:

Bijdrager
    blalien

Ik had het probleem bij mijn iMac.
    Er was een schakeling op het moederbord kapot waardoor het geluid niet meer werkte.

Bij mijn MacBook zat de dip switch in de output vast, maar die kon in fixen door een 3,5mm jack plug een aantal keer er in te steken.

Bijdrager
    robbertroost

Wat heeft dat grapje je wel niet gekost van je moederbord?

En ik heb het probleem zowel met en zonder oordopjes. Maar als ik dat een aantal keer er in steek, moet ik dan een klik horen? bedankt voor je reactie in ieder geval.

Bijdrager
    robbertroost

Nog steeds het probleem. Kwam dit tegen: sudo killall coreaudiod.
    Maar zodra ik wachtwoord type, doet hij niks.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.