9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RinivanO

Geluid Macbook Air in sluimerstand

Hallo,

Mijn Macbook Air 13 inch is verbonden met het internet via de thunderbolt ingang.
    De Macbook is van voor de laatste lichting.

Als ik de Macbook sluit gaat hij in sluimerstand, dat gaat prima.
    Na een minuutje of zo hoor ik een soort hoge zoemtoon uit de Macbook komen.
    Ik moet er wel bij aangeven dat je je oor bijna op de Macbook moet leggen om het te horen.
    Het vreemde is dat het verdwijnt als ik de thunderbolt kabel er uit trek.

Ik heb bij de energiestand al alle instellingen geprobeerd, maar geen succes.
    Een zoekopdracht leverde geen hits op dus dan maar op deze manier geprobeerd.
    De vraag is hebben meer mensen dit euvel.
    Het is niet schokkend, maar naar mijn idee is het niet correct dat ik een geluid hoor.

Bijdrager
    @Mathijss95

Is het powernap? Of heb je nog geen Mountain Lion. Ik neem aan model 2011 dus. Misschien een keer aan en uit zetten?

Bijdrager
    RinivanO

Mountain Lion is geïnstalleerd, had ik inderdaad beter gelijk gemeld.
    Maar het uit vinken van powernap inclusief het idee de Macbook uit te zetten levert geen verbetering.

Helaas, maar bedankt voor de tip.

Bijdrager
    @Mathijss95

Ik zou even terug naar de reseller gaan?

Bijdrager
    @Mathijss95

Dat gaat trouwens niet als ie al ouder is.
    Een optie zou stof tussen de ventilatoren kunnen zijn. Even stofzuiger maar dat zou ik dan wel heel voorzichtig doen. Zeker bij de Air.

Bijdrager
    RinivanO

Ik herken het eerlijk gezegd niet als iets wat op stofzuigergeluid lijkt.
    En het is wel erg merkwaardig dat het ophoud op het moment dat ik de thunderboltkabel er uittrek.

Ik hoopte een reactie te krijgen van gebruikers met dezelfde hardware die me zouden kunnen bevestigen dat het exemplarisch is.

In ieder geval bedankt voor het meedenken Matthijss.

Bijdrager
    Synapse88

Dit gaat vreemd klinken maar het zou toch kunnen dat het zo is.

Zou een soort van resonantietrilling kunnen zijn dat via die thunderbolt kabel op je Macbook Air komt. Op aluminium oppervlakken merk je dat makkelijk, je moet maar eens met je vinger over het oppervlak wrijven van die macbook en voelen of je dan een lichte trilling voelt. Bij mij is dat bijvoorbeeld het geval bij de externe harde schijf die ik heb liggen, van zodra de voeding in steek kan ik de trilling ervan voelen in de aluminium enclosure van de schijf.

’t is een vreemde omschrijving maar het kan wel degelijk.

Bijdrager
    1984
    RinivanO op 14 augustus 2012

Ik hoopte een reactie te krijgen van gebruikers met dezelfde hardware die me zouden kunnen bevestigen dat het exemplarisch is.

Ik weet niet precies wat je hoort, maar maar lijkt het hierop klik Er zijn meerdere draadjes te vinden over het soms irriterende geluid wat een Mac soms kan maken, bij mij is het uiteindelijk vanzelf verdwenen.

Bijdrager
    RinivanO

Update van mijn bevindingen, in de situatie die ik eerder beschreef, heb ik ook nog aan de andere kant een hoofdtelefoon ingeplugd.
    Nu blijkt dat als ik die er uit haal het geluid weg is ook al laat ik de thunderbolt kabel zitten.
    Dus het geluid is wel aanwezig in het geval ik links een hoofdtelefoon heb ingeplugd en rechts de thunderbolt kabel.
    Het geluid verdwijnt definitief als ik een van de twee kabels er uit trek en de klep dicht doe.

Mij zou het niets verbazen als zou blijken dat het nog het meest in de buurt komt van wat Synapse oppert.
    Resonantie ergens bij een situatie waarin aan twee zijden iets is ingeplugd.
    De hoofdtelefoon is er nu uit en nu ik dit weet vind het verder wel goed zo.
    Iedere keer de thunderbolt kabel er uit moeten halen vond ik vervelend nu kan ik er mee leven.

Bedankt voor het meedenken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.