14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

Geluid iTunes naar aparte boxen

Huidige situatie:

het geluid van mijn Mac Mini gaat via de koptelefoonuitgang naar een klein luidsprekertje.

het geluid van itunes gaat via een netwerkkabel naar een oude airport express (https://www.ti-84shop.nl/apple-airport-express-basisstation-stekkermodel-tw.html?source=googlebase&gclid=EAIaIQobChMIoM2Zsua16AIVQkPTCh0CaAynEAQYAiABEgKfzvD_BwE) en vandaar via de koptelefoonuitgang naar twee rca pluggen die in mijn luidspreker gaat die met een andere kabel is verbonden met de tweede luidspreker.

Computergeluiden gaan dus naar het kleine luidsprekertje, muziek vanuit iTunes gaat via de Airport Express naar mijn stereo set luidsprekers.

Mijn vraag: hoe kan ik dit realiseren zonder netwerkkabel. Ik wil namelijk mijn netwerkingang op de MacMini gaan gebruiken om te verbinden met mijn router i.p.v. via wifi. Andere reden: stel dat mijn Airport Express defect raakt / niet meer ondersteund wordt, dan wil ik nog steeds mijn muziek over de stereoluidsprekers en mijn computergeluiden over het kleine luidsprekertje.

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 15 uren geleden door Groentenboer.
    Bijdrager
    KarelWillem

De Airport Express hoeft niet met een netwerk-kabel aan je Mac te hangen natuurlijk.

Streamen van muziek kan dus gewoon via WiFi.

Wil je echt van die Airport Express af (maar waarom zou je voorlopig?!), dan kun je op zoek naar een vergelijkbaar AirPlay compatible apparaat (zijn die er?) of stream via de app Airfoil naar een Google Chromecast.

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 14 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Wat KW zegt. De netwerkkabel kan er uit. Kan via wifi.

Bijdrager
    Ziegler

Dat muziek draadloos gaat was nu juist het hele punt van de express!

Bijdrager
    Groentenboer

Hoe sluit ik mijn boxen aan op een Chromecast?

Gaat het geluid van iTunes dan via Airfoil naar de Chromecast?

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 11 uren geleden door Groentenboer.
    Bijdrager
    KarelWillem

A: NIET .;)

Chromecast heeft alleen HDMI.

Dat moet dus via versterker (of TV, die vaak een ‘uit’-stand heeft waardoor je ook alleen muziek door kan sturen).

Speakers aan TV hangen is dus een optie.

Tweede optie is op zoek gaan naar een Chromecast Audio, waar iedereen op Marktplaats veel meer (50-55 euro) voor vraagt dan ze nieuw ooit waren (39 euro).

B: Ja.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 9 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>KarelWillem op 25 maart 2020 om 16:14</p>

Wil je echt van die Airport Express af (maar waarom zou je voorlopig?!), dan kun je op zoek naar een vergelijkbaar AirPlay compatible apparaat (zijn die er?) of stream via de app Airfoil naar een Google Chromecast.

Dit was dus eigenlijk niet echt een oplossing?

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt voor de tips!

Ik heb de Airport Express nu via wifi in gebruik. Het beestje is uit 2007. Ben benieuwd hoe lang dit nog blijft werken. Daarom blijven alternatieve methoden zeer welkom. En bij voorkeur zonder tv want ik heb geen tv bij mijn bureau.;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb oudere Airports (2003) hangen als WiFi extender.

Dat blijft gewoon werken, zolang hij niet doorbrand.

Ik zou er niet over nadenken en hem lekker blijven gebruiken. Een handiger alternatief is er niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Groentenboer op 27 maart 2020 om 10:40

KarelWillem op 25 maart 2020 om 16:14

Dit was dus eigenlijk niet echt een oplossing?

Een alternatief is iets anders dan een oplossing (voor een probleem wat geen probleem is).

;)

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 20 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Groentenboer

Jouw streamen via airfoil naar een chromecast heb ik in ieder geval niks aan.

Pfffffff.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Bedankt voor de ideeën en de hulp!

Ja joh, graag gedaan.

Pfffffffff….;)

Bijdrager
    Groentenboer

Ik ben door meerdere mensen hier gewaarschuwd. Maar ik ga altijd af op mijn eigen ervaringen. Maar ze hebben gelijk gekregen….

Bijdrager
    KarelWillem

Groentenboer op 27 maart 2020 om 10:42
    …Daarom blijven alternatieve methoden zeer welkom. En bij voorkeur zonder tv want ik heb geen tv bij mijn bureau….

…optie is op zoek gaan naar een Chromecast Audio

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 15 uren geleden door KarelWillem.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.