8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Geluid iPad bij aansluiting adapter

Als ik de iPad3 iOS 7 aansluit aan de oplader, bevalt me dat geluid helemaal niet. Dat was met iOS 6 aangenamer, bescheidener. Ik heb al alle geluiden geprobeerd in Instellingen/Geluiden, maar daar kan ik dat oude geluid niet meer terug vinden. Moet ik misschien ergens anders in Instellingen zoeken? Of bestaat dat oude geluid sowieso niet meer?
    Alvast mijn dank!

Bijdrager
    Targaryen

Ik ben bang dat je die oude toon niet meer kunt instellen. Ik verschoot er in den beginne ook van.

Bijdrager
    sedikit

Dank! Dan zal ik me er bij neer moeten leggen (zoals ook bij de vormgeving….)Welk geluid heb jij gekozen, en waar doe je dat precies? Want Geluid heeft meerdere opties, en ik weet niet in welke optie dat aansluitingsgeluid past.

Bijdrager
    csteelooper

Voor het aansluiten van de lader kun je geen ander geluid instellen. Het geluid dat je hoort zit ‘hard’ in de code geprogrammeerd (ook wel bekend als hard-coded). Dat wil zeggen dat de programmeurs voor je hebben bepaald welk geluid je te horen krijgt. Ik denk dat men ervoor heeft gekozen het oude geluid te vervangen omdat men ‘alle geluiden heeft verfrist’. De “Ding” voor nieuwe e-mail klinkt nu ook anders dan in iOS6, al is het verschil kleiner. Datzelfde geldt voor de “Tri-Tone”, die je standaard hoort als geluid bij notificaties. Voor zowel het geluid bij notificaties als het geluid bij nieuwe e-mail geldt echter dat je dat wél naar smaak kunt aanpassen. Maar voor het “Lader Aangesloten” geluid geldt dat dus niet. Overigens kun je het geluid voor notificaties niet altíjd aanpassen; sommige Apps hebben die Tri-Tone er hard in zitten…

Bijdrager
    sedikit

@csteelooper,
    Bedankt voor de informatie. Dan zij het zo!

Bijdrager
    tomc

Serieus?? klaag je serieus over een geluidje dat een derde van een seconde duurt en je nauwelijks kan horen ?? volgens mij ben je net iets te kritisch.

Bijdrager
    sedikit

@tomc,
    Ja, ik klaag over een geluidje. Hoe kort een geluidje ook kan zijn, het kan ook dàn lelijk zijn. Het zit hem niet in de lengte. Het zijn de details die het doen, net als in de muziek. En ik vind de geluidjes (net als de iconen, maar daar begin ik niet nòg eens over) van het iOS 7 behoorlijk lelijk, “schreeuwerig” en erg opdringerig, vergeleken bij die van het iOS 6. In iOS 6 waren ze bescheidener, uitgekiender, delicater. “Zo, dit was mijn oordeel, en daar zult u het mee moeten doen!” ;)

Bijdrager
    tomc

@sedikit je hebt wel gelijk over iOS 7 maar jammer genoeg is het steve jobs tijdperk waar alles perfect moest zijn voorbij en hier zal je je moeten bij neerleggen jammer genoeg…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.