10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

geluid imac

Alle topics die ik hierover kan vinden zijn wat ouder,
    Dat ik mijn Imac van twee maanden oud, de harde schijf een beetje hoor tikken, of ratelen of … nadenken;)
    Is toch normaal? Of moet een Mac helemaal fluisterstil zijn eigenlijk?

Bijdrager
    Pieterr

Dat je af en toe een klein rateltje hoort (“een kudde kevers die razendsnel voorbij sprint”) is normaal.

Als je echt een luid getik hoort is er stront aan de knikker, en doe je er goed aan je gegevens in veiligheid te brengen dmv een backup. En ook als ie niet tikt is dit een goede gewoonte.

Bijdrager
    1984
    wouters op 26 september 2010

Dat ik mijn Imac van twee maanden oud, de harde schijf een beetje hoor tikken, of ratelen of … nadenken;)

Nou er lopen topic’s over die vrij recent zijn Het geluid van een iMac persoonlijk vind ik het behoorlijk irritant en niet zoals het behoord.maar kijk dan even in het topic wat verscholen zit onder de blauwe tekst.

Ps lijkt geluid wat je hoort hier op :Klik al hoeven de handelingen die je in het filmpje ziet niet het zelfde te zijn voor de oorzaak van het geratel, het gaat om het geluid.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    wouters op 26 september 2010

Niet persé:
    Op mijn vorige Mac (een G5 PowerMac) hoor je wat Pieterr in zijn post beschrijft (al moet ik dan eerder aan aanvallende kakkerlakken denken :sick: ). Maar mijn huidige 27″ iMac is wat dat betreft meestal stiller dan enkele van mijn externe drives. Het geluid klinkt heel “smooth” en zonder “kraakjes”. (Eigenlijk nauwelijks hoorbaar)

Aangezien mijn iMac maar twee maanden ouder is als die van jou, denk ik dat er sprake kan zijn van een nogal grote marge in de specs. M.a.w: Apple vindt een hd die 0,5dB (ik zeg maar wat) meer produceert kennelijk nog steeds acceptabel. Maar zoals gezegd: echt luide klikken is niet goed.

Bijdrager
    1984

@wouters is dat ratelen constant en hoor je het op een normale afstand ±50 cm van je iMac,dan is het naar mijn idee niet normaal,al speelt de aluminium vormgeving ook wel een rol mee.
    Ik ga de nieuwe iMac niet vergelijken met een PM G4 (spiegel deuren) deze had veel weg van een stofzuiger.en dat lawaai maakte hij constant, wat het ratelen bij de iMac bij mij niet constant doet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De TS en ik hebben allebei een behoorlijk nieuwe iMac, maar ik ervaar dus totaal niet enig “geratel”, niet met de hd, en niet met de superdrive of een fan. Dat andere mensen hier wel over klagen zegt al genoeg: de ene Mac is de andere niet…

Bijdrager
    sjonnie

Als het klinkt als het rommelen van de maag van iemand die trek heeft hoef je je nergens zorgen over te maken.

Bijdrager
    chatsmit

haha oh god oh god, kort samengevat: als je op 50cm afstand van je iMac een kudde kevers razendsnel voorbij hoort komen, of je wordt aangevallen door kakkerlakken is het niet goed. Maar als het klinkt alsof je iMac gewoon trek heeft en z’n maag een beetje rommelt, is er niks aan de hand…

Bijdrager
    sjonnie

ja, mooi he?:-)

haha
    :lol:

Bijdrager
    chatsmit

en ondertussen was de topicstarter heel hard weggerend:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.