11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Heedless

Geluid gaat met knal uit

Ik heb nu twee keer direct na elkaar het volgende gehad:

Ik zit muziek te luisteren, opeens hoor ik een soort kraak/plop geluid, zoiets wat je hoort als je de stekker van een box of koptelefoon lostrekt. In iTunes telt hij gewoon verder, maar ik hoort niets meer. Dan zet ik iTunes op pauze en druk weer op play, vervolgens moet ik het geluid even harder of zachter zetten via mijn keyboard en dan hoor ik weer zo’n plop en gaat het geluid weer verder.

Ik had dit nu twee keer direct achter elkaar en laatst had ik het ook al een keer.
    Heeft iemand enig idee wat dit is en of het schadelijk is/erger kan worden?

In mn sig staat welke iMac ik heb

Bijdrager
    petermac

En luister je via de ingebouwde speakers van je iMac, of via een speakersetje?

Bijdrager
    Heedless

Ohja, ook goed even te vermelden, sorry.

Ik luister via de ingebouwde speakers

Bijdrager
    Guido Cornet

dat heb ik ook. Mijn mac mini g4. luister via losse speaker.

Bijdrager
    Golfgast

Hier hetzelfde geval met externe boxjes via een M-Audio Sonica Theater. Wanneer hier iemand de lamp op de overloop aandoet gaat mijn geluid uit of hard ruisen. Ik denk dat de geluidskaart overstuur raakt van een minimaal spanningsverschil. Wat trouwens ook heel raar is aangezien deze geen eigen voeding heeft, maar gevoedt wordt door de mac mini (usb, rechtstreeks)

Bijdrager
    Sbojevets

Ik heb het met mijn iMac 24″ precies hetzelfde. Ik luister rustig 1 uur muziek zonder problemen en dan een “plop” en weg is iTunes. Ik moet echt iTunes afbreken (met weer een “plop” tot gevolg) en opnieuw aanzetten om mijn geluid weer terug te krijgen. Het gebeurt ook geheel willekeurig!

Weer een bugje, naast het onaangename gezoem van het gedimde scherm! Wat een gez..k!

ik ga maar eens bellen met de dealer! Verdere details volgen dus…. dit krijgt wel weer een staartje!

Bijdrager
    mac lover

gewoon gaan zeiken en de speaker met dat hele zwikje laten vervangen

Bijdrager
    Heedless
    ”mac

gewoon gaan zeiken en de speaker met dat hele zwikje laten vervangen

Hm… miss wel verstandig, maar het rottige is dat je dan wel alles weer opnieuw kan gaan installeren en dat jehem een tijd kwijt bent:(

Ik heb trouwens een hoop software nodig voor school die ik niet kan betalen en dus illigaal (van internet of van school gekopieert) heb. Kan je daar problemen mee krijgen als je je mac terug stuurt? Moet je die dingen er dan eerst afhalen?

Bijdrager
    G-Force

Zou in principe geen probleem moeten zijn, je hebt immers wel betaald voor je Mac en zij moeten hem repareren, niet rondneuzen op de schijf, zo denk ik er tenminste over.

Bijdrager
    zAo
    ”G-Force”

Zou in principe geen probleem moeten zijn, je hebt immers wel betaald voor je Mac en zij moeten hem repareren, niet rondneuzen op de schijf, zo denk ik er tenminste over.

Volgens mij mogen ze dat nieteens i.v.m. de privacywet. Tenzij je disk moeilijk doet, maar dan mogen ze er niet naar zoeken oid.

Bijdrager
    michi_rishi
    ”Heedless”

Ik heb trouwens een hoop software nodig voor school die ik niet kan betalen en dus illigaal (van internet of van school gekopieert) heb. Kan je daar problemen mee krijgen als je je mac terug stuurt? Moet je die dingen er dan eerst afhalen?

Je zult daar geen problemen mee krijgen vermoed ik. Maar bedenk wel dat Apple in sommige gevallen jouw computer niet gaat repareren, maar een nieuwe naar je stuurt. Bijvoorbeeld als er meerdere mankementen aan het licht komen, kan het voordeliger zijn om maar een nieuwe te verstrekken.
    Zorg daarom ALTIJD voor een backup van belangrijke bestanden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.