10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Geluid films streamen

Ik kan om technische problemen, niet mijn tv aansluiten op mijn versterker.
    Nou wil ik dat natuurlijk wel en dacht ik dat het met die laatste update van de ATV, wel zou kunnen, maar helaas. Hij streamt wel de muziek maar niet het geluid van de films. Is er een manier dat dat wel zou kunnen? Ik heb een airport express aan mijn versterker hangen.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hoeft ook niet je TV aan de versterker te hangen, maar de Apple TV.

Die streamt immers de films, dus zorgt ook voor het geluid van deze films.

Bijdrager
    hamersvelt

Ja, maar dat kan alleen met een optische kabel en die aansluiting heb ik niet op mijn versterker, helaas.

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Even niet helemaal helder wat je bedoelt.

Je hebt een versterker zonder optisch, maar heeft die dan wel HDMI? Als je beide niet hebt, vraag ik me zeer af wat voor versterker het is, want optisch is toch al 15 tot 20 jaar gemeengoed op versterkers. Maar dat even terzijde.

Als je wel HDMI hebt kan je die gebruiken. Heb je die niet dan zeg ik een no go. De vertraging via je airport express is te lang en dat krijg je nooit gesynced weet ik uit ervaring. Als je het toch wil proberen. Alt-click dan even op je speakertje boven in de bar en selecteer daar bij uitvoer je airport. Je moet dan wel Mountain Lion hebben.

Ik hoor graag hoe dat zit met je versterker, want ik zou bijna zeggen koop voor 2 mijer een nieuwe versterker, als je dat kan.

Michiel

Bijdrager
    KarelWillem

…want optisch is toch al 15 tot 20 jaar gemeengoed op versterkers…

Dat is wel heel kort door de bocht.

Want dat is zeker NIET het geval.

Bijdrager
    mslik

Nou kom maar op met het verhaal dan. Als je mij kort door de bocht vindt vind ik je reactie ook kort door de bocht. Mijn eerste versterker die ik kocht toen ik 16 was, was een vrij simpele akai versterker en die had naast coax een optical. En die was zeker niet de enige toen al.

Bijdrager
    Basket Case

Kijk even in deze thread, daar gaat het al over het probleem wat je hier vermeldt. (spoiler: nee, er is geen oplossing voor, de nieuwe airplay speakers functie werkt niet voor video, alleen muziek).

Audiostream apple TV naar airplay devices

Bijdrager
    KarelWillem
    mslik op 26 september 2012
    KarelWillem op 26 september 2012

Want dat is zeker NIET het geval.Nou kom maar op met het verhaal dan…. Er waren er best natuurlijk (het bestaat immers al sinds 1983).

Net als er tientallen, nee honderden waren die geen optisch hadden.

Bijdrager
    mslik
    mslik op 26 september 2012

Want dat is zeker NIET het geval.Nou kom maar op met het verhaal dan…. Er waren er best natuurlijk (het bestaat immers al sinds 1983).

Net als er tientallen, nee honderden waren die geen optisch hadden.

Dus des te vreemder dat hij er geen een heeft.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is maar wat je wil lezen.:lol:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.