10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Koekenboes

Geluid draaitafels doorsturn via itunes naar AE Luidsprekers

Ik heb een ingewikkelde vraag en vraag me af of het mogelijk is.

Situatie: ik geef zaterdag een feestje en wil de draaitafels aansluiten op m’n powerbook. Uiteindelijk wil ik dan het geluid van de draaitafels doorsturen naar m’n Airport Express luidsprekers (ik heb twee Airport Express stations) zodat ik niet met snoeren hoef te gaan kloten (muziek moet in meerdere kamers hoorbaar zijn) Aangezien alleen itunes muziek via de AE kan streamen moet de muziek om een of andere manier via itunes lopen.

1) kan ik uberhaupt draaitafels via de mixer op m’n powerbook aansluiten, zoja: hoe?
    2) hoe kan ik dan zorgen dat de muziek via itunes naar de Airport Express luidsprekers gestreamd kan worden?

Alvast bedankt,

Ilja

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Koekenboes”

2) hoe kan ik dan zorgen dat de muziek via itunes naar de Airport Express luidsprekers gestreamd kan worden?

Airfoil downloaden. Dat streamt al het geluid van je PowerBook naar de AE.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Nadeel (net als met iTunes, maar dan merk je het niet); vertraging.
    Ga dus niet real-time willen mixen, want dat kan niet.

Bijdrager
    Koekenboes

Airfoil ken ik ja, maar daar kan je niet mee naar meerdere speakers streamen wel? En dan nog: hoe kan ik het geluid van m’n draaitafels naar airfoil doorsturen?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat is een goeie, naar meerdere speakers gaat dat niet met Airfoil.
    Maar hoe deed iTunes dat vroegah dan?
    Dan kon je toch ook je muziek naar alle AE’s tegelijk streamen?

Aansluiten van draaitafels? Aan je mixer hangen en je mixer in je ‘geluid-in’ steken?
    Ik weet niet wat voor mixer je hebt, maar er is een kans dat je een voorversterker voor je draaitafels moet hangen. Dan is het gewoon een kwestie van bijv. Garageband aanzetten en Garageband het geluid laten ‘monitoren’ via Airfoil.

Ik heb zelfs mijn gitaar rechtstreeks in de Mac hangen, dus zo moeilijk zal dat niet zijn toch?

Bijdrager
    Koekenboes

Dan is het enige wat ik moet doen is zorgen dat de muziek via ‘geluid in’ op een of andere manier richting itunes gestuurd wordt. Is dat niet mogelijk via een soort van streaming protocol? itunes kan toch ook radiostreams ontvangen? Zodra itunes het kan opvangen kan ik het namelijk naar al m’n draadloze speakertjes streamen. Ik zie dat je met itunes ook een stream kan openen namelijk. Is het niet mogelijk om m’n ‘geluid in’ naar een stream om te zetten?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt niet zomaar realtime geluid streamen.

Een stream is iets wat je eerst opneemt, dan bewaart op een server en dan als podcast of iets dergelijks aanbiedt in iTunes. De radio-streams is weer een heel ander verhaal.

In ieder geval niet iets wat jij nu zomaar even thuis gaat zitten doen om het geluid van je draaitafels in iTunes te krijgen. Zou dat zo makkelijk kunnen, dan had Airfoil ook niet bestaan.

Bijdrager
    Koekenboes

ok, duidelijk. Jammer, maar bedankt!

Bijdrager
    LEXY

Met NiceCast een internet stream maken en daarop afstemmen met iTunes. Is vrij makkelijk te doen hoor!

Bijdrager
    Napsju
    ”[url=http://www.macupdate.com/info.php/id/17357#descContainer_link

MacUpdate[/url]“]Airfoil also adds the fantastic ability to send audio to multiple AirPort Express units at once. It’s now possible to send audio all around your house right from your computer. Don’t spend thousands of dollars on expensive solutions to get your audio throughout your home. “Wire” your whole house wirelessly, using AirPort Express units, and give your audio wings with Airfoil.

Toch wel….:?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie het nu ook in Airfoil.

Airfoil
    Speakers
    Transmit to All

Naar alle speakers die in het netwerk hangen dus.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.