5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    eeg

Geluid DJ controller Pioneer

Hallo,

Ik heb een nieuwe DJ controller gekocht van Pioneer ( DDJ-800). Ik heb een Macbook Pro en draai met het draaiprogramma Djay Pro2.

Volgens Algoriddim ( die de software van Djay produceert ) zou deze controller met het draaiprogramma Djay en een MacbookPro moeten werken. Er komt alleen geen geluid uit m’n controller.

Werkt er iemand met een controller (hopelijk de DDJ-800 van pioneer) in combinatie met Djay en weet iemand hoe ik e.e.a. moet instellen om geluid uit mijn prachtige controller te krijgen ??

Thanks alvast !!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 8 uren geleden door Pete.Z. Reden: Hoe moeilijk is het
    Bijdrager
    AppelJuice

Normaal gezien moet je de audio routing zo instellen dat de interne geluidskaart van de controller wordt gebruikt. Ik heb zelf geen ervaring met Pioneer producten en Djay (wel Denon en Traktor), maar een zoektocht laat al snel drivers zien. Je heb alles noodzakelijk geïnstalleerd? Je zou verwachten dat een dergelijk product ook een stap voor stap handleiding bevat?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

In de Geluidsvoorkeuren in Systeemvoorkeuren moet je de Pioneer als uitgang kiezen.

In de voorkeuren van DJay Pro moet je voor je koptelefoon een andere uitgang kiezen.

Verder kan je ook nog Audio/MIDI set up kiezen (Utilities) en daar dingen instellen

Bijdrager
    Wilbert

Misschien een domme vraag maar gezien jouw formulering ten aanzien van het samenwerken van MBP en controller: heb je wel speakers aangesloten op je controller? Want het is niet zo dat het output geluid uit je MacBook Pro komt, de MBP geldt als input device voor de controller en die geeft zijn output aan externe speakers. Maar gezien het type controller dat je hebt gekocht neem ik aan dat je die speakers ook wel op orde hebt, maar even voor de zekerheid.

Bijdrager
    eeg

Hoi, iedereen bedankt voor de reacties.

Er is inmiddels een hoop opgelost. Ik heb de controller voor de zekerheid omgeruild. Ik heb drivers enz. opnieuw ge├»nstalleerd en nu werkt het prima. Althans, er komt geluid uit. Een aantal opties op de controller werken nog niet goed maar dat heeft te maken met de software van Djay……… hopelijk snel een update hiervan.

Dus samengevat : prima controller met een goed geluid. Werkt prima met Macbook alleen moet software van Djay nog een update krijgen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.