4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    lemoentje

Geluid dempen in iMovie i.c.m. iDVD

Ik heb de volgende uitdaging… Ik heb een film geimporteerd in iMovie vanaf de digitale camera. Inmiddels de scenes bewerkt en als laatste de muziek toegevoegd. Het betreft wat muziek uit mijn iTunes collectie. Ik wil het volume van de muziek op een aantal plaatsen dempen naar de achtergrond. Dat werkt prima in iMovie, ook als ik de film als voorbeeld in iMovie afspeel. Wanneer ik de film exporteer naar iDVD om de menu indeling toe te voegen en het geheel uiteindelijk op DVD te branden blijkt dat het dempen en versterken van het muziekvolume niet helemaal soepel loopt. De audio lijkt in “tikken” harder en zachter te gaan op het moment dat deze dient te dempen, om uiteindelijk in het originele volume door te gaan. Met andere woorden, ik hoor dat de audio dempt, maar zodra deze tot het gewenste niveau is gedempt, “tikt” het volume van de muziek weer terug naar het originele volume. Het houdt dus niet het gedempte niveau vast tot het door mij aangegeven punt.

Ik dacht dat dit kwam doordat ik video en audio tegelijkertijd aan het bewerken was. Nu heb ik eerst de video op orde gemaakt om achteraf de audio toe te voegen, maar dit heeft nog steeds het ongewenste resultaat.

Iemand een idee?

Moderator
    unSOUND

Ik gok dat je iMovie en iDVD ’06 gebruikt ?

In dat geval wordt jouw probleem hier besproken…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=70957

Bijdrager
    lemoentje

Ja dat klopt … Wilde zojuist plaatsen dat ik een andere thread gevonden had waarin dit probleem ook aan de orde is gekomen. Blijkbaar nog niet opgelost, behalve dan MP3 te converten.
    Ik neem aan dat Final Cut hier geen last van heeft? Zat daar wellicht aan te denken.

Bijdrager
    Rob Voorwinden

>Blijkbaar nog niet opgelost, behalve dan MP3 te converten.

Vergeet de simpele oplossing niet: film helemaal mooi afmaken, dan exporteren (bijvoorbeeld naar de camera) en opnieuw importeren als één bestand. Dan liggen muziek, beeld en overgangen muurvast en kan Idvd er niets meer aan verklooien. (afkloppen…)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.