17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Patrick

geluid bij start opladen iPhone

Beste Mac’ers,

Reeds enige tijd gebruik ik reeds een Belkin draadloze oplader voor iPhone en iWatch.  Daar m’n iPhone in een lederen beschermhoesje zit maakt deze soms wat minder contact waardoor er telkens als het contact ok is er het oplaadgeluidje te horen is.  Daar ik deze oplaad op m’n nachtkastje en zo ook de iWacht gebruik als wekker is dit behoorlijk vervelend.  De iPhone steeds uit het hoesje halen is geen optie.  Kan ik het oplaad geluidje ergens uit zetten.

Weet iemand raad

Bedankt

Mac Patrick

Bijdrager
    McPim

De mute-button bijvoorbeeld?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

…..of een fatsoenlijk hoesje aanschaffen…

Bijdrager
    Hermanh

De reacties op OMT worden steeds gekker. Wat zijn dit nu voor antwoorden? Een ander hoesje kopen. Dat vraagt hij toch niet!

Reageer gewoon niet,

als je geen antwoord weet!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Hermanh,

De TS geeft zelf aan, hoesje is de oorzaak, dus, fatsoenlijk hoesje kopen, probleem opgelost…. kan die weer slapen!

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt heel veel geluidjes afzonderlijk aan of uit zetten.

Maar het opladen van je iPhone zit daar helaas niet bij.

Maar je kan ‘s-nachts toch Airplane-mode of zo aanzetten?
    Dan hoor je geen notificatie-geluiden meer.

Bijdrager
    McPim

Hermanh op 27 december 2019 om 16:58
    De reacties op OMT worden steeds gekker. Wat zijn dit nu voor antwoorden? Een ander hoesje kopen. Dat vraagt hij toch niet!

Reageer gewoon niet als je geen antwoord weet!

Wat is dát nou voor reactie, als je antwoorden zegt spreek je mij dus ook aan. Volgens mij gaf ik een volkomen normaal en serieus bedoeld antwoord. En zo gek is het ook niet wat JoopJoopJoop zegt trouwens, een hele nacht wel/niet opladen lijkt me niet echt gezond voor je telefoon. De enige die hier wél reageert zónder antwoord ben jij dus, lol.

De airplane mode die KW noemt werkt trouwens niet als oplossing, de mute-knop wel.

Bijdrager
    KarelWillem

Verkeerd antwoord…. .;)

Bijdrager
    McPim

.

Bijdrager
    Mac Patrick

Waar mijn vraag gewoon op neer komt is: kan ik het geluid uit zetten of niet.

Niet dus

Bedankt toch voor zei die toch een serieus antwoord hebben gegeven

Mac Patrick

Bijdrager
    McPim

Waarom is de mute-switch geen optie voor je? Oprecht benieuwd.

Sleutelbeheerder
    Night

Inderdaad. Het antwoord is ‘nee’ maar de suggestie van McPim is de enige logische oplossing. Enige nadeel is dat je geen nachtelijke telefoontje meer over zult horen gaan en je je moet aanleren het geluid ’s morgens weer aan te zetten. Voor de rest een prima alternatief.

Bijdrager
    McPim

Ook daar is een oplossing voor: voor belangrijke contacten vink je in de beltoon instelling van het betreffende contact het vinkje ‘Altijd aan voor noodgevallen’ aan. Ook met de mute-switch actief zullen deze contacten je iPhone doen overgaan.

Bijdrager
    Dick de Roos

Kan @Hermanh nu ook reageren dat @McPim een prima antwoord heeft gegeven? 🤓

Bijdrager
    Mac Patrick

Iedereen bedankt voor de reacties, ik probeer het uit met de mute switch

groetjes

Mac Patrick

Sleutelbeheerder
    Night

Succes! Laat even weten of het handig werkt voor je 👍

Bijdrager
    Shmoo

Reeds enige tijd gebruik ik reeds een Belkin draadloze oplader voor iPhone en iWatch.  Daar m’n iPhone in een lederen beschermhoesje zit maakt deze soms wat minder contact waardoor er telkens als het contact ok is er het oplaadgeluidje te horen is.

Volgens mij heb je dezelfde als mijn zus heeft. Ik heb dat ook zo nu en dan bij een Belkin draadloze lader met zo’n beugeltje er aan om je Apple Watch op te hangen. Mijn iPhone 8 doet precies hetzelfde als wat jij omschrijft. Aan uit, aan uit.. dat heeft idd. met de positie te maken plus de dikte van het hoesje.  (Ik heb een officieel lederen hoesje van Apple)

Ik heb gemerkt dat je een beetje moet spelen met de positie van de iPhone. Als je ‘m meer met z’n billen op de lader legt, zeg maar met de billen van de iPhone op de Belkin lader dan pakt ie vaak wel. Je iPhone steekt dan wel iets aan de achterkant van het plankje uit maar goed dat zie je toch niet als je slaapt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.