20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    MDF

Gelieve een VEROUDERDE Java SE6-runtime te installeren?

iMac en Yosemite OSX10.10

Ik wil Adobe Illustrator CS6 opstarten en krijg volgende melding:

Een verouderde versie installeren?
    Uuuhhh ???

Bijdrager
    SunKeeper

Dat iets verouderd is wil toch niet zeggen dat het niet meer werkt?
    Java kun je beter niet installeren wanneer je het niet nodig hebt, maar heb je het wel nodig (zoals nu) heb je weinig keus.

Of je moet naar Adobe CC willen overstappen..

Bijdrager
    dennisgodderie

Normaal gezien als je opnieuw de laatste versie van Java gaat downloaden van hun site zitten daar de vorige versies mee in.
    Heb dit ook bij een collega gehad en erna was het opgelost.

Bijdrager
    ckafe

Mij overkwam zojuist hetzelfde.
    De echte oplossing is: deze downloaden:

http://support.apple.com/kb/DL1572

Bijdrager
    ckafe

O ja, je ziet niks verschijnen, maar na het openen van bovenstaande adres klik je alt backspace en je ziet de image naar je downloadmap schieten. Effe dubbel op klikken en gaan met die banaan van Dreamweaver! Je hoeft zelfs niet te herstarten.

Bijdrager
    SunKeeper

Dreamweaver?

Bijdrager
    ckafe

Oeps, ik kreeg dezelfde melding, maar dan bij Dreamweaver CS5.5 en CS6. Ben wel benieuwd of het ook het probleem van MDF oplost. En dat verneem ik dan uiteraard graag.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat werkt ook voor de TS. De Adobe installers hebben Java nodig…

Bijdrager
    iep
    SunKeeper op 09 november 2014

Dat iets verouderd is wil toch niet zeggen dat het niet meer werkt?

In de IT betekent het meestal dat het niet meer ondersteund is waardoor de werking niet gegarandeerd is en het doorgaans ook niet veilig is. En dat is ook exact het geval met Java 6. Het is al geruime tijd niet meer ondersteund door de fabrikant die ook actief oproept om vooral GEEN Java 6 te gebruiken maar Java 8 (Java 7 is vanaf januari 2015 einde oefening).

Java kun je beter niet installeren wanneer je het niet nodig hebt, maar heb je het wel nodig (zoals nu) heb je weinig keus.

Java kun je prima installeren, de webplugin daarentegen is een zorgenkindje hoewel dat tegenwoordig met Java 7 en 8 een stuk beter is geworden.

In dit geval is er niet zo veel keus dan de oude Java 6 te installeren. Java 7 en 8 staan op een heel andere plek dan de oude 6. Helaas hebben velen door slecht programmeerwerk (iets waar Adobe met kop en schouders bovenuit weet te steken) die paden er hardcoded in zitten en dit geval vast ook nog eens met een versie check. Zit je helaas vast aan de oplossing van ckafe totdat Adobe updates pushed. Aangezien CS 6 al opgevolgd is door CC hoef je daar echt niet op te rekenen…

Bijdrager
    MDF

@ckafe
    Jouw oplossing deed het ook voor Adobe Illustrator

Bijdrager
    MouseMighty

Adobe heeft gezegd om CS6 te (blijven) ondersteunen. In hoeverre dat nog tot updates/bugfixes leidt valt, logischerwijs, te zien. Afgezien daarvan is het upgraden naar een nieuw OS zonder te weten of je programma’s goed ondersteund worden wel een gokje.

Bijdrager
    iep

Zomaar even van Java 6 naar 7 of 8 switchen is wel iets meer dan een simpele update waar Adobe op doelt. Zijn genoeg apps die het nodige moeten herschrijven omdat het in Java 7/8 een stukje anders gaat (met name vanwege de strakkere security settings).

Bijdrager
    kevinhoppa

Hallo,

Mijn Illustrator vraagt hier sinds vandaag ook om, maar ik krijg met geen mogelijkheid een bestandje gedownload via die link.

Is er een andere manier om dit te fiksen?

Groeten Kevin

Bijdrager
    Niek1986

Ik heb hetzelfde probleem. Voor mij was Java for OS X 2014-001 de oplossing.

Bijdrager
    Timthevries

De oplossing van Niek1986 werkt voor mij ook! Bedankt!

Bijdrager
    erichouben

Als schaatsende brontosaurus op computerijs ben ik er toch in geslaagd mijn probleem op te lossen via de link van Niek1986. Van harte bedankt hiervoor !

Bijdrager
    Ritteke1960

Bedankt Niek. Mijn illustrator werkt dank zij jou link.:D

Bijdrager
    Os

Ik heb alles geprobeerd en uiteindelijk is het mij ook geluk met de link van Niek.
    Bedankt!

Bijdrager
    checkmac

Mijn blokkade bij TouchOSC Editor is nu ook opgelost met link van Niek, thanks!

Bijdrager
    ToProForYoDo2000

Dankje ckafe!
    ik kon geen minecraft spelen voor 4 dage :€
    Hou het goeie werk omhoog

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.