6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Gelezen mail op de server laten staan – hoe ?

Ik heb een Gmail IMAP account dat ik lees via Mail op zowel mijn iMac als mijn iPhone. Ik merk alleen dat wanneer ik de mail eerst op mijn iMac lees hij niet meer op mijn iPhone komt te staan. Nu weet ik dat er ergens een optie is om mailtjes op de server te laten staan maar ik kan het nergens vinden. Zowel in de settings van Mail op mijn iMac, iPhone of de Gmail website.

Wie weet het?

Bijdrager
    computer space

Bij IMAP blijft het sowieso op de server. Bij pop haalt ie het op, maar kun je ook aangeven dat het pas na x dagen van de server moet worden verwijderd, of zelfs helemaal niet. Wel is het normaal dat de berichten al als gelezen gemarkeerd staan.

Bijdrager
    Plainey

Staat IMAP ondersteuning aan in je Gmail account? Staat het account niet toevallig op POP ingesteld in Mail?

Inactief
    Anoniem

Alles staat op IMAP ingesteld. Ook mijn ‘All Mail’ folder op mijn iPhone is altijd leeg.

Bijdrager
    jochems

Toevallig onder Mavericks? Ik merkte in de beta’s ook al dat gmail niet helemaal lekker werkt in mail. Duurt lang voordat de mail wordt opgehaald en wanneer je vanuit mail een mailtje naar een folder sleept dan maakt ie een kopie ipv dat ie hem verplaatst.

Inactief
    Anoniem

Nee, ik heb dit al een tijdje, dus het heeft niet met Mavericks te maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.