14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Mirjam.

gele streepjes op het scherm

Hallo,

Ik heb eerder aangegeven problemen te hebben met mijn iMac G5. Die zijn opgelost, maar er kwamen weer nieuwe probleempjes bij. We hebben nu Tiger erop gezet (i.p.v. Leopard) en de meeste dingen zijn nu verholpen. Behalve dat we nog steeds gele streepjes in het beeld hebben.. Ze zijn niet doorlopend (door het hele scherm), maar het zijn gewoon rechte streepjes, naast en onder elkaar. Je ziet ze vooral bij witte achtergronden, en het metaal gedeelte van Safari/iTunes etc.

Screenshot:

Is dit probleem te verhelpen?

Bijdrager
    sven-

En de juiste screenshot:

Ik zie geen streepjes, wat betekent dat het probleem ‘m zit in het beeldscherm en niet in de videokaart.

Bijdrager
    Mirjam.

Oh fijn :S
    Dat word dus een dure grap?
    Je moet wel goed kijken hoor:P
    Zie ze zelf ook niet heel goed..
    Maar soms ineens wel..

Zie je ze nu ook niet?

http://img530.imageshack.us/my.php?image=afbeelding2mt1.png

Bijdrager
    sven-

Hmm, ik had blijkbaar toch niet goed genoeg gekeken, nu zie ik het wel. Zo’n klein stukje naast een andere witte achtergrond maakt het makkelijker te zien. Dat betekent dat toch je videokaart niet in orde is, en het scherm waarschijnlijk wel goed is.

Bijdrager
    JWB
    ”sven-“

Ik zie geen streepjes, wat betekent dat het probleem ‘m zit in het beeldscherm en niet in de videokaart.

Aan die van jou dan! :wink:

Heb je je Mac al opnieuw gestart?

Bijdrager
    Mirjam.

Nee, maar dat helpt ook niet, want het is al een poosje zo. Er waren wat softwareprobleempjes die zich op begonnen te stapelen totdat ik Tiger erop heb gezet.. Maar die streepjes zijn gewoon gebleven..
    Maar ik wil graag mijn iMac verkopen, en dan een iBook of MacBook kopen.. Tweedehands, heb niet zoveel te besteden.. Maar heb gewoon ff zoiets nodig..
    Maar hierdoor daalt de waarde wel, denk ik, of niet?

Bijdrager
    sven-

Als je eerlijk bent en het probleem bij de verkoop vermeldt, dan daalt de waarde wel.

Bijdrager
    Mirjam.

Wat denk je, wat de waarde is van een iMac G5, zonder iSight, met kapotte videokaart. 233 GB, 2Ghz PowerPC, 1GB RAM?
    Ik heb trouwens ook vaak, dat mijn webbrowsers ineens stoppen met laden, het gekke is, dat mijn moeder dat probleem nooit heeft met haar windowslaptop .. :?

Bijdrager
    Duplotrein

je zou kunnen proberen de resolutie of de kleurinstellingen aan te passen in het tabblad ‘beeldschermen’ van systeemvoorkeuren… misschien zou dat iets kunnen helpen, veel succes in ieder geval :wink:

Bijdrager
    JJmac

G5 hebben die niet last van bolle condensators ??

Bijdrager
    sypie

Dat zou inderdaad kunnen, maar dan zouden er meerdere problemen te zien moeten zijn.

Of je bolle condensatoren hebt kun je in 15 minuten bekijken, volgens de handleiding van Apple.

Kijk hier voor de handleiding om je iMac G5 zonder iSight open te maken.

Geblokkeerd
    Carp

Het kan zijn dat jouw IMac onder de uitgebreide garantie regeling valt die hier beschreven word, succes!

http://www.apple.com/support/imac/repairextensionprogram/

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@mirjam:
    Ik zag ze eerst ook niet, maar ik begrijp wat je bedoelt.
    Die streepjes zorgen voor een kleur verschil in het “metaal”
    Dat zie je in het taak gedeelte van een venster links, rechts en in het midden bij je naam

Wat heb ik nu gedaan:
    Ik heb jou screenshot ingeladen in photoshop, en van de kleur geel de verzadiging op zijn hoogst gezet
    Dan zijn ze heel duidelijk te zien
    Doe ik dit echter met een eigen screenshot van een Finder venster, dan zie ik totaal geen gele streepjes opduiken
    Als ik echter van jou screenshot (dat dus als een geopend document in photoshop staat) wederom een screenshot maakt,
    en daarvan dan ook de gele vezadiging in photoshop hoog zet, dan verschijnt er oranje ipv geel!
    (dit komt door verschillen in het kleur profiel van een beeldscherm)

Daarom vermoed ik, dat het niet zo zeer de videokaart is, maar dat het beeldscherm opnieuw moet worden gekalibreerd.
    Dat doe je dus met “beeldschermen” in “systeemvoorkeuren” zoals duplotrein al aangaf.

Vrijwel niemand doet het, maar beeldschermen moeten net als bvb een weegschaal om te zoveel tijd opnieuw worden gekalibreerd.

Bijdrager
    Mirjam.

Hmm.. ok.
    Heb er niet veel verstand van ofzo, maar ik heb het geprobeerd.
    En het heeft niet geholpen..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.