7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    zoetvalk

geldig apple id geen iCloud account

Omdat niet iedereen met een mac werkt en ik mijn collega toegang wil geven tot mijn agenda, heb ik op een PC iCloud ge├»nstalleerd en een apple id geregeld. Bij het installeren (via apple handleiding en op de PC configuratie, netwerk, icloud) krijg ik de boodschap “geldig apple id geen iCloud account”.
    Kennelijk komt dat meer voor maar wat nu de oplossing is (herstarten pc, software opnieuw installeren etc.) wordt niet duidelijk.
    Heeft iemand een oplossing voor dit probleem op een PC.

Bijdrager
    Brainy

Volgens mij is er weer een storing bij iCloud want ik kan er ook niet in en krijg dezelfde melding (terwijl het normaal gewoon werkt).

Bijdrager
    zoetvalk

@Brainy, werk je normaal ook vanaf een PC?

Bijdrager
    App-ie

Om een iCloud account te maken heb je een iOS 5.x apparaat nodig of Lion 10.7.2
    Je kunt pas op je PC van iCloud gebruik maken als je het via bovenstaande spullen hebt geactiveerd.

Bijdrager
    zoetvalk

@App-ie; het lijkt me wel helder dat je ook op een PC kunt werken zonder (uiteraard) Lion en een iOS device (zie http://www.apple.com/nl/icloud/setup/pc.html).

Kortom mijn vraag geldt nog steeds. Wie weet raad?

Bijdrager
    App-ie

Er is een verschil tussen iCloud activeren en je pc instellen voor gebruik met iCloud.

http://support.apple.com/kb/HT4759
    Er staat: This article explains the minimum system requirements for using iCloud. To create a free iCloud account, you must have either an iPhone, iPad, or iPod touch with iOS 5 or a Mac with OS X Lion 10.7.2.

Bijdrager
    zoetvalk

Beste App-ie, je hebt gelijk. Jouw link is wat duidelijker daarover dan waar ik keek. Nu mijn college maar aan de iphone helpen. Bedankt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.