23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    tessjefreak

gekopieerde dvd zien met vlc

hallo!

ik zou graag een film bekijken die op een gekopieerde dvd staat,
    maar als ik de film open hoor ik alleen geluid, ik zie geen beeld, zelfs geen venster.
    ik heb ook al geprobeerd met ‘open disk’ maar het helpt niet…
    weet er iem raad? alvast bedankt!

groetjes,

tess

Bijdrager
    computer space

Video_TS map in de finder op VLC in de dock slepen. Als dat niet werkt is de kopie niet goed.

Bijdrager
    tessjefreak

als ik die map vanuit MacPro wil slepen naar dock dan lukt het niet…
    de kopie werkt wel op windows, dus kan het echt niet op apple draaien?
    ik heb een intell processor

Moderator
    unSOUND

Waarom kijk je niet gewoon met de DVD speler van OS X zelf ?

Bijdrager
    tessjefreak

“het mediatype wordt niet ondersteund”

Bijdrager
    computer space

Ik heb bijna het idee dat je een rare AVI hebt of zo.
    Vanuit “MacPro”, wat bedoel je daar mee?
    VLC eet alle mappen hoor. Gooi er een map op en alles wat daarin afspeelbaar is wordt getoond.

Moderator
    unSOUND
    ”tessjefreak”

”het mediatype wordt niet ondersteund”

Als je DVD player start, en je sleept de VIDEO_TS map naar het icoon in je dock, en je klikt dan op play, krijg je die melding dan ook ?

Bijdrager
    tessjefreak

nou die TS_video stond in ‘MacPro’, gewoon de benaming van een andere verzamelmap.
    nu heb ik die map in vlc gesleept en dan die map die op de dvd staat ook, laar er gebeurt niets
    als ik alleen de map op de dvd sleep naar vlc dan opent vlc maar de naam van de film verspringt altijd, er gebeurt voor de rest niets, ik zie geen beeld

Moderator
    unSOUND

Mag ik hier de ondertiteling van ?

Eerst zeg je dat het om een DVD gaat, vervolgens zeg je dat het om een map op je harde schijf gaat… haal eerst eens diep adem, en vertel het iets duidelijker… Want op dit moment valt er geen touw aan vast te knopen.

Bijdrager
    computer space

Gewoon corrupte kopie en mazzel dat ie het onder windows wel doet.

Bijdrager
    tessjefreak

de dvd is van een vriend van me, een filmverzamelaar, en hij heeft zo 100en dvds gekopieerd
    nu is het wel zo dat op 1 dvd verschillende films staan, een stuk of 4
    dus het is niet zo dat er rechtstreeks 1 dvd is gekopieerd

Bijdrager
    computer space

Ah! 4 op 1 DVD, dat kan geen origneel DVD formaat meer zijn. Welke bestanden staan er in de map (soort extensie)? Raar dat het nog video_ts heet trouwens.

Bijdrager
    lowfi

ratDVD kan ook nog formaat is dan ongeveer 1GB per film. Werkt ook met video_ts.

Bijdrager
    tessjefreak

ik weet niet goed wat je bedoelt met soor extensie
    in een map staat de film in twee delen, alletwee avi, en dan nog subtitels in srt, dan heb je nog een map subs met daarin dmt-match-subs.rar en sfv, dan heb je ook nog thumbs.db, en sample
    bedoel je dat?
    achter de naam van elke film staat zoiets van: -ThPxVid, -XviD-DMT, -ALLIANCE

Bijdrager
    tessjefreak

ik heb gewoon video_ts ingetypt en gezocht op mijn computer, dus dat staat niet op die dvd hoor…

Bijdrager
    lowfi

Heb je dus inmiddels VLC geinstalleerd? Zo ja dan zou je gewoon avi’s naar vlc moeten slepen en spelen maar.

Het kan ook via quicktime maar dan maar je eerst allerlei codecs installeren.

Moderator
    unSOUND

Dat is dus gewoon een DVD vol met DivX films… dat is heel wat anders dan een Film DVD.

Bijdrager
    tessjefreak

heeft er iemand nog raad?

Bijdrager
    lowfi

hmmm:?

Volgens mij zijn er al meerdere mogelijkheden gegeven.

Bijdrager
    bassmac

al geprobeert om van het “hoofdbestand” de extensie te vervangen? mpg of avi typen, bij mij doen sommige “beschadigde” mpg2 en 4 bestanden het dan opeens wel. Mijn mbp speelt trouwens ook divx af geloof ik, al weet ik niet waarom. En voor nood, even naar de windows kant omzetten…

Er staan hier ergens op het forum ook links naar codecs, die soms werken

Bijdrager
    Xenophon
    ”tessjefreak”

ik weet niet goed wat je bedoelt met soor extensie
    in een map staat de film in twee delen, alletwee avi, en dan nog subtitels in srt, dan heb je nog een map subs met daarin dmt-match-subs.rar en sfv, dan heb je ook nog thumbs.db, en sample
    bedoel je dat?
    achter de naam van elke film staat zoiets van: -ThPxVid, -XviD-DMT, -ALLIANCE

Heel simpel:

-thumbs.db zijn windows-files voor caches: negeren.

– -ThPxVid, -XviD-DMT, -ALLIANCE, Xvid is een ‘codec’, vergelijkbaar met divx. Deze kan je afspelen met VLC, Alliance is een goeie RIP, cq. piraterij-club die gekopieerde films verspreid via internet. (geeft aan dat het een goede rip is). In die RAR files verzamelen release-groepen vaak diverse corrrecte subtitles. (Uitpakken kan met UnrarX)

Dan heb je waarschijnlijk mappen als:

naamfilm.XVID_DVDRIP_Alliance_CD1.avi + een SRT file.
    naamfilm.XVID_DVDRIP_Alliance_CD2.avi + een SRT file.

Om die af te spelen start je VLC, klik op: SHIFT + APPELTJE + O, en selecteer het eerste filmbestand, en kies de subtitle die je wil.

Klaar!

Bijdrager
    computer space

Computer les1:
    Een bestand heeft een naam gevolgd door een punt en 2 letters (of meer).
    Deze letters, de zogenaamde extensie, vertellen de computer wat die ermee kan doen.
    .txt = tekstbestand
    .jpg = jpeg foto
    .vob = deelbestand van een echte DVD (meestal in een VIDEO_TS map te vinden)
    .srt = ondertitelbestand
    .divx .avi .xvid = allemaal MPEG 4 derivaten: filmbestanden dus (meestal illegale uploads legaal door iemand gedownload)
    .db = databasebestand
    .nut = uitlegbestand voor NOOBS
    .parishilton = uitlegbestand voor NOOBS die .nut niet snappen (alles uitgelegd met stripjes van Louis Vuitton tasjes)

Succes ermee :P
    Als je deze les reeds hebt gehad, dan was meteen duidelijk geweest dat je geen DVD kopie hebt maar een verzameling DVD rips naar MPEG 4 derivaat.

Bijdrager
    bassmac

Oh ja, ik zelf heb ooit de link gebruikt die unSOUND op stickies van pagina 1 forum-videobewerken heeft geplaatst: ffmpegx. (zijn twee of drie aparte downloads) Daarmee kun je rare formaten omzetten naar .avi of .mov.
    werkt best goed!
    (Ik krijg soms de meest idiote bestanden binnen van mijn leerlingen…)

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.