5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Gekopieerde clips plotseling in 4:3 ?? FCP

Hoi

Ik heb 2 tijdlijnen in FCP…. nu wil ik de clips (dus niet de hele tijdlijn) van de 2e naar de eerste tijdlijn kopiĆ«ren als ik dat doe (via copy)
    dan geeft FCP de gekopieerde clips in 4:3 ratio weer (dus in elkaar gedrukt) terwijl beide tijdlijnen in 16:9 zijn (settings).

Ik werk met materiaal dat is omgezet naar Apple Prores 244 HQ.

Weet iemand raad? Hoe kan dit ?

GR BM

Bijdrager
    Demon Hunter

Rechtsklik eens op de clips die nu een verkeerde ratio hebben en dan op Remove Attributes, Distort aanvinken dan ok. Als het goed is moeten de clips nu weer de goede ratio hebben.

Indien het om SD materiaal gaat kan je ook kijken of het niet aan Anamorphic ligt of niet.

Bijdrager
    bep-mac

He DH,

Bedankt !! Supertip! Alles weer goed! Moet ik ook de andere opties aanvinken ? opacity e.d. ?

SD is niet aan de orde (ik film met een Nikon D7000).

Maar waar komt dat vandaan ??? Heb ik iets niet goed gedaan in de opzet van de Sequence ? Bij een collega kan er (zelfde specs) gewoon geknipt en geplakt worden.

GR BM

Bijdrager
    Demon Hunter

Die moet je alleen weghalen en aanvinken als je die weg wilt hebben. Als je bijvoorbeeld bewust de opacity hebt verlaagd haal je die weer weg op deze manier.

Geen idee waar het vandaan komt, ik heb het ook wel eens met clips en altijd met .psd files.

Bijdrager
    bep-mac

Ok duidelijk… vreemd inderdaad dat het zomaar gebeurt.

Bedankt voor je snelle reactie!

GR BM

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.