12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Gekochte nummers op CD zetten.

Ik heb een paar albums gekocht via iTunes. Als ik hem op CD wil branden krijg ik de melding dat het formaat niet op CD past..

Nou oke, wil ik het dus omzetten naar MP3, blijkt dit ook niet te werken.
    Wat doe ik fout?

Daarnaast heeft mijn vader een omweggetje gevonden. Maar dan krijg ik op CD de namen van nummers en van de artiest niet te zien.

Hoe kan ik nu een gekocht nummer op CD zetten, MET de namen? Ik bedoel ik heb geen zin om alles handmatig te gaan doen.

Bijdrager
    Raridder

Ik heb dit ook gehad. Wilde een mp3 cd maken totaal 589 mb. Moet makkelijk op een 700 mb cd passen. Echter wilde hij alleen de iTunes + songs branden en de rest niet.

Bijdrager
    karel.me

Op een cd past er niet 700 mb maar 80 minuten,
    hier zal je wellicht rekening moeten houden

Bijdrager
    Afroman

Ja, dat begrijp ik allemaal.

Maar waarom kan je gekochte nummers niet omzetten naar MP3?

Bijdrager
    Pieterr

iTunes: How to convert a song to a different file format

Voor in de iTunes store gekochte muziek kun je doubleTwist gebruiken (maar daar is nog geen OS X versie voor)

Bijdrager
    Bolle1961

voor drm beveilgde muziek tune4mac, je kan ze ook branden naar muziek cd en dan rippen naar mp3
    niet beveiligde muziek kan je met itunes omzetten naar mp3

Bijdrager
    Pieterr
    ”Bolle1961″

je kan ze ook branden naar muziek cd en dan rippen naar mp3

Zorg ervoor dat je een CD-Text brandt door het vinkje in de iTunes Preferences aan te zetten, als je de metadata (artiest, titel) ook op de audio CD wilt branden.

Direct naar MP3 CD branden van aangekochte muziek kan niet in iTunes: Music purchased from iTunes Store cannot be burned to MP3 format CD

Bijdrager
    Afroman

Te gek, dit moet zeker lukken. Laat het vanavond weten!

Bijdrager
    Afroman

@ Pieterr

Te gek dat programma werkt erg goed! Nu kan ik de liedjes branden op CD en in de auto beluisteren in de vakantie.:)
    Bedankt hoor!

Bijdrager
    Pieterr
    ”mr.x

Te gek dat programma werkt erg goed!

Bedoel je hier nou iTunes? ;-)

Bijdrager
    sven-
    ”karel.me”

Op een cd past er niet 700 mb maar 80 minuten,
    hier zal je wellicht rekening moeten houden

Nee, er past wel degelijk 700 MB op een CD, alleen hangt het er vanaf of je die 700 MB kunt gaan gebruiken.

Als je namelijk een Audio-CD maakt, dan worden de muziekbestanden (vaak .mp3’s) niet als Data (.mp3) op die CD gebrand, maar als ruwe data (.cda geloof ik), waarvan je op zo’n CD max. 80 minuten op kunt zetten.

Heb je een CD-speler die .mp3 ondersteunt dan kun je het beste een Data schijf maken en zodoende wel gebruik maken van de 700 MB ruimte.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Pieterr”

Voor in de iTunes store gekochte muziek kun je doubleTwist gebruiken (maar daar is nog geen OS X versie voor)

Ondertussen is er ook een Mac versie van doubleTwist beschikbaar.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.