30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:

Moderator
    Mac Daddy

Gekochte muziek verwijderen van iPad/iPhone

Ik word er helemaal kriegel van het volgende.

Soms lig ik lekker op de bank en koop ik weleens via mijn iPad een album. Eigenlijk meestal, want het is de makkelijkste manier. Dan is het soms even een kwestie van de iPhone het ook te laten downloaden of via iTunes te synchroniseren.

Dan is alles nog leuk en aardig. Muziekjes staan erop voor luisterplezier. Maar dan…
    Hoe haal je het er weer af?
    Volgens mij is dit sinds iOS7 zo dan alles aangekochte muziek gewoon steevast erop staat. Alles singles van de week downloads die ik ooit heb gedaan en nog vervelender. Ook een kerst- en sinterklaasalbum wat ik afgelopen december heb gekocht.
    Tuurlijk kan ik die met de hand (en helaas alleen nummer voor nummer) verwijderen. Maar bij elke synchronisatie in iTunes staan ze er weer op.

Ik heb handmatige afspeellijst in iTunes die op beide apparaten staat. Daar haal ik dingen uit en stop ik dingen en dan sychroniseren. Dan nog een klein random afspeelijstje en meer niet. Ben ik nu verplicht om enkel via de Mac mijn muziek aan te schaffen. Ik heb weleens gezocht op internet, maar kan niet direct het antwoord vinden. Ook weleens in de instellingen van iTunes en de iOS apparaten gekeken, maar kan er niet wijs uit worden waar het hem nou in zit.

Prima dat je makkelijk een aangekocht album op een ander apparaat kan downloaden, maar ik wil het er later weer af kunnen halen.
    Hoe doe ik dat?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Melbuuln

Simpel.

Instellingen > Algemeen > Gebruik > Muziek > Alle Muziek ( Swipe naar rechts ).
    Dit verwijderd alle muziek.
    Voor het opnieuw syncen de optie Instellingen > Muziek > Toon alle muziek uitzetten.

Moderator
    Mac Daddy

Sorry voor de late reactie, maar heb het geprobeerd. Op de iPhone helpt het. Op de iPad echter niet. Iemand anders nog een idee.

Het gaat dus om het volgende. Ik heb muziek gekocht via de iPad. Deze wordt uiteraard daarop gedownload. Daarnaast heb ik een handmatige afspeellijst in iTunes die er ook op staat. Wat moet ik doen als ik 1 van die gekochte albums/liedjes niet meer op de iPad wil hebben staan.

Ik kan liedje voor liedje handmatig verwijderen, maar bij de volgende synchronisatie staan ze er weer op.

Moderator
    Mac Daddy

*KICK*

Nog 1 keer de vraag of iemand de oplossing weet.

Ik heb nu op beide apparaten (iPhone/iPad) alle afspeellijsten uitgevinkt. Dan staat 63,5MB aan audio op de iPhone en 1,64GB op de iPad.
    Bij beide is dat dus de muziek die ooit via het betreffende apparaat is aangeschaft.

Ik heb dus bij beide apparaten ‘Show all music’ uitgevinkt. Als ik vervolgens die resterende bestanden nog verwijder via de ‘Usage’ lijst. Uiteraard staat er dan geen muziek op. Maar als ik dan weer via iTunes synchroniseer, zonder dat ik een afspeellijst heb aangevinkt, zet ie die 1,64GB er gewoon weer op. Als ik dan in iTunes naar het tabje: ‘On this iPad’ ga, zie ik daar inderdaad de muziek staan die ooit via de iPad is aangeschaft. Maar ja, in die lijst kan je niets verwijderen.

Iemand die snapt hoe je die aangeschafte muziek ooit weer van je iOS device krijgt?

Bijdrager
    essiw

Heb je al geprobeerd om één nummer in een afspeellijst te zetten in itunes, die afspeellijst zet je dan op je apparaat via synchroniseren. Daarna haal je dat nummer er af. Hopelijk zijn dan die andere nummers er ook af.

Moderator
    Mac Daddy

Wederom een late reactie. Je merkt al dat het een probleem is wat niet de grootste haast heeft, maar het is iets waar ik echt niet uitkom.

Ik heb nu in iTunes een afspeellijst gemaakt, genaamd ‘test’. Hier heb ik 1 liedjes (wat ook via de iPad is aangeschaft) gezet. Deze gesynct met de iPad.
    Hierna heb ik via de iPad dat liedje verwijderd. Daarna opnieuw een sync gedaan, maar de aangekochte nummers blijven op de iPad staan.

Bijdrager
    randmeer

wat melbuuln zegt werkt gewoon:

instellingen->algemeen->alle apps->muziek->alle muziek->wijzig->verwijder alles

ik had het probleem ook, en bij mij werkte dit wel!

Bijdrager
    xxlouella

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.
    Muziek gekocht via itunes op mijn ipod. Nu een iphone en hier staat die rotmuziek ook op.
    Met geen mogelijkheid weg te krijgen.
    Ik heb ook geprobeerd wat Melbuuln zei. Dit werkt helaas bij mij ook niet..

Bijdrager
    xxlouella

Ik heb het toch gevonden!
    Ga naar instellingen>muziek>toon alle muziek, en zet deze optie uit.

Bijdrager
    Beech
    xxlouella op 08 mei 2014

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.
    Muziek gekocht via itunes op mijn ipod. Nu een iphone en hier staat die rotmuziek ook op.
    Met geen mogelijkheid weg te krijgen.
    Ik heb ook geprobeerd wat Melbuuln zei. Dit werkt helaas bij mij ook niet..

Dan moet je op je iPod bij Instellingen/iTunes en AppStore automatische downloads voor Muziek uitvinken.

Bijdrager
    lampje

Ik had ook een aantal ‘spooknummers’, en deed hetzelfde als Melbuuln hierboven al zei:

Settings > General > Usage > Music (onder kopje ‘Storage’, even wachten tot ie alle data heeft geladen, druk ook op ‘Show all Apps’) > All Music (Swipe naar links)

en idd, alles is weg:-) perfect, thnx

Bijdrager
    KarelWillem

Ik krijg helemaal de dunne van die muziek.;)

27 nummers bij elkaar gesprokkeld van o.a. de Holiday Gifts van Apple.

Doe ik wat hierboven staat, dan blijft alle muziek mooi staan, maar dan met het cloud-symbooltje er bij.
    Downloaden, niet downloaden. Ik heb geen idee hoe ik die rotlijst weg krijg.

Ik ben ze meer dan zat, en wil ze er nu gewoon af hebben!;)

Moderator
    Mac Daddy

Nog even geduld, ze kunnen bijna weer die kerstliedjes.:wink:

Bij mij helpt het allemaal geen reet. Ik heb nog steeds Nat King Cole’s kerstalbum erop staan. Prachtige muziek hoor, maar in de shuffle stand is het zo lastig dat je dat moet skippen.

Bijdrager
    KarelWillem

Het irriteert me mateloos.
    En ik weet wel dat ik NOOIT, maar dan ook nooit meer dergelijke rommel download.:)

Het erge is, dat ik die zooi in iTunes op de Mac nergens kan vinden.
    Maar op de iPad en iPhone kom ik er maar niet vanaf.

Moderator
    Mac Daddy

Dat album heb ik zelf aangeschaft, omdat ik het echt wel wil. Maar niet het hele jaar.
    Als tijd heb, zal ik vanavond opnieuw even de handelingen uitvoeren. Wie weet helpt het nu ineens wel.

Moderator
    Mac Daddy

Maar het zijn de liedjes die je met dat apparaat aanschaft die erop blijven staan. Dat zijn bij de iPhone minder dan met de iPad.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb op de iPhone en de iPad exact hetzelfde rijtje niet-verwijderbare muziek.

Moderator
    Mac Daddy

Hmmm. Lijkt dus niet een eenduidig probleem te zijn. Maar dat Apple sinds iOS7 iets heeft lopen verklooien is duidelijk. Ik wil mijn muziek zelf beheren.

Bijdrager
    SunKeeper

Raar, ik heb dit probleem niet.

Helpt het niet als je eenmalig (ik weet dat het wat werk is) alle muziek eraf knalt via Instellingen > Algemeen > Gebruik > Muziek > Alle muziek<dat balkje van rechts naar links schuiven en op ”Verwijder” tappen.

Daarna ga je naar Instellingen > Muziek > Toon alle muziek en die schakelaar uitzetten.

Is de muziek app vervolgens leeg? Hoort namelijk wel zo.

Daarna alleen het grote werk (ligt eraan hoeveel je lokaal wilt opslaan) om de juiste muziek weer via ”Aankopen” te downloaden in de iTunes Store-app op je iDevice.

Moderator
    Mac Daddy

Huh wat? Waarom zou ik in godsnaam via de aankopen in de iTunes Store mijn muziek moeten terughalen?
    Dat staat toch allemaal op mijn Macje? Ik wil gewoon met mijn Mac syncen.

Maar voorgaande stappen heb ik al een keer gedaan ja, maar hielpen toen niks. Maar als ik tijd heb, zal ik het vanavond nog eens proberen.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat kan juist het probleem vormen, je Mac synct teveel informatie. Ik ben dit al vaker zo tegengekomen.

Apple focust nogal op op rechtstreeks cloud-gebeuren en lokale sync heeft niet echt de aandacht meer. Dus ook de bugs niet die opduiken doordat dat hele ”aankopen-systeem” in iOS is ge√Įmplementeerd.

Ik weet dat het op een iPhone 4 irritant traag is om door de aankopen te browsen. Eventueel kun je het ook over langere tijd uitspreiden, dus pas een album downloaden op het moment dat je het wil luisteren en het nog niet lokaal staat. Dan wordt de collectie langzaamaan weer groter.

Moderator
    Mac Daddy

Nou sorry hoor. Als dit echt daardoor komt, dan mag Apple dat heel rap oplossen. Ik koop namelijk niet al mijn muziek via iTunes en ik wil gewoon alles lokaal beheren.

Als ik een album via de iPad aanschaf, mag ie daar op staan. Liever zelfs. Maar als ik het eraf wil halen, wil ik dat ook gewoon kunnen.

Bijdrager
    KarelWillem
    SunKeeper op 05 november 2014

…Helpt het niet als je eenmalig (ik weet dat het wat werk is) alle muziek eraf knalt via Instellingen > Algemeen > Gebruik > Muziek > Alle muziek….

Dat heb ik dus sinds gisteren precies vier (4!) keer gedaan op zowel iPad als iPhone.

Met als gevolg dat ik er nog steeds 27 nummers op heb staan, die ik er niet op wil.:)

Bijdrager
    SunKeeper

En wat als je die aankopen verbergt via iTunes?

Bijdrager
    KarelWillem

In iTunes op de Mac staan ze niet. Daar valt dus niet zoveel te verbergen.

En op de iDevices staan ze we bij aankopen, maar daar kun je niets verbergen(?)

—-
    Oké, gevonden. En verwijderd. Duimen dat het nu eindelijk is opgelost.;)

Bijdrager
    SunKeeper

Ik duim alvast mee.(y)(y)(y)(y)(y)(y)

Bijdrager
    KarelWillem

Yep, Het is weg. Opgeruimd. Voor altijd (hoop ik dan).:)

Bijdrager
    koen

Waar stonden ze dan?

Moderator
    Mac Daddy

Ja. Bij mij werkt het nu ineens ook. Bijna. Op 1 of andere manier blijft het eerst nummer van Nat King Cole’s kerstalbum er nog wel op staan. Zal even kijken of die niet toevallig in een speellijst staat, waarmee die synchroniseert. Maar verder staat er nu enkel op wat er in de speellijsten staat. Fijn!:)

EDIT: Oeps. Te vroeg gejuicht. Om 1 of andere vage manier geeft iTunes aan dat ie klaar is, maar hij is nog wel aan het syncen en de muziek die ik er niet op wil, staat er ook weer op.

Moderator
    Mac Daddy

Ik gooi het nu maar even op het feit dat mijn Mac nog Snow Leopard draait en dat dat niet lekker werkt met iOS7. Als ik een keer overga op een nieuwe Mac, probeer ik het wel weer es opnieuw.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.