10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr. Jones

Gekochte muziek iTunes naar MP3

Mn broer heeft een mp3-cd-speler in zijn auto. Nu wil hij zijn gekochte nummers uit de iTS graag via een CD afspelen op die mp3-speler. iTunes staat echter niet toe dat gekochte nummers worden geconverteerd naar een ander formaat.

Ik weet dat je deze DRM kunt omzeilen door eerst de muziek op een audio-cd te branden en vervolgens weer te gaan importeren. Maar echt maccelijk is dat niet.

Heeft iemand een oplossing om aangeschafte muziek eenvoudig op een MP3-CD te zetten?

BVD!:)

Moderator
    Koen van Tongeren

Met het risico op een slotje dat ik zometeeen zelf op het topic moet zetten (want ik weet niet of het programmaatje legaal is):
    FairGame maakt gebruik van het feit dat je gekochte iTunes muziek in iMovie kan converteren.

Bijdrager
    Nikita

De meest legale manier is dan toch echt om het via de audio-cd manier te doen. Dat staat de DRM tenslotte toe :)
    Maar wat je zegt, da’s inderdaad een traag klusje, zeker als je veel muziek hebt…

Bijdrager
    macses
    ”Koen

Met het risico op een slotje dat ik zometeeen zelf op het topic moet zetten (want ik weet niet of het programmaatje legaal is):
    FairGame maakt gebruik van het feit dat je gekochte iTunes muziek in iMovie kan converteren.

ja fairgame werkt wel, maar als je ziet dat het per liedje makkelijk 4 minuten duurt dan begin ik daar niet aan voor 400 liedjes
    ik brand ze wel op cd en reimporteer ze

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”macses”

ja fairgame werkt wel, maar als je ziet dat het per liedje makkelijk 4 minuten duurt dan begin ik daar niet aan voor 400 liedjes

Denk je dat dat sneller gaat dan?

Bijdrager
    Pier

Die mp3-speler kan vast ook wel audio-cd’s afspelen. Scheelt weer een stap en dus ook weer opnieuw compressie op je bestanden.

Bijdrager
    macses
    ”Zeekomkommer”
    ”macses”

Denk je dat dat sneller gaat dan?

dat denk ik zeker:
    op een cd passen zo’n 15 nummers als audio cd en om dit te branden heeft mijn computer 3 a 4 minuten nodig. Om opnieuw te reimporteren duurt dit nog eens 6 minuten.
    Dus in totaal ben ik voor 15 nummers 10 minuten kwijt, terwijl via fairgame 60 minuten. dat vind ik al wel een verschil.
    plus met de nummers te branden heb je ineens een veilige backup gemaakt moest je harde schijf het om een of andere reden eens begeven.

Bijdrager
    J.
    ”Pier”

Die mp3-speler kan vast ook wel audio-cd’s afspelen. Scheelt weer een stap en dus ook weer opnieuw compressie op je bestanden.

Ja, maar het verschil tussen een audio cd plaats voor een twintigtal liedjes of die van een mp3 cd een stuk of 400… Ik klaag nog altijd dat ik geen mp3-cd speler heb in mijn auto. Dusjah, gewoon cd’s branden dan maar:)

Bijdrager
    KarelWillem

Dat hele CD-gedoe is z├▓ vorige eeuw. Wat een gefr├Âbel.
    Ik snap niet dat er nog steeds zoveel autoradio’s met CD-speler worden verkocht (om nog niet te spreken over die paar idiote fabrikanten die nog cassettespelers leveren in de auto).

Koop voor 90 euro een goede Sony met aux-in en hang daar je iPod aan (of voor mijn part je PackardBell MP3-stick-player-geval). Sneller, makkelijker, meer muziek en geen geklooi met import-, export, branden, etc.

Bijdrager
    Mr. Jones

Jammer dat er geen snellere oplossing voor handen is.:(
    Wordt toch eens tijd dat het DRM-farce eens doorbroken gaat worden.

@KW
    Een andere radio is geen optie. Het is een auto met een ingebouwde radio, waarin teven navigaties en telefoon zijn geïntegreerd.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.