19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    termaten

Gekochte Itunes bestanden kopieren naar MP3

Wie weet hoe ik vanuit IStore gekochte bestanden welke in ITunes zijn opgeslagen, kan omzetten naar MP3 bestanden om hiermee een cd te branden??

Bijdrager
    Nihilist

in iTunes kun je ook de AAC-files branden op cd. Daarvoor hoef je ze niet te converteren naar .mp3

Bijdrager
    error

Maar indien je een MP3-CD wilt branden… dan moet je inderdaad eerst de iTunes AAC-bestanden als audio cd branden en vervolgens die cd weer opnieuw importeren in iTunes naar MP3.

Bijdrager
    smandersloot

[size=9:a9a462208b]En daarmee is de DRM beveiliging er ook af.. ssst..[/size:a9a462208b]

Bijdrager
    error

Waarom ssst…? Steve Jobs geeft tegenwoordig deze tip aan ieder die het horen wil.

Het DRM mag dan via deze methode zijn opgelost… de kwaliteit is ook iets minder door de dubbele encoding.

Bijdrager
    termaten

Klinkt makkelijk, ga ik morgen direct proberen, maar waarom zo moeilijk? Onder help staat dat je in Itunes een selectie kunt maken en deze naar een CD in mp3 kunt branden.??

Bijdrager
    ollebolle

gaat ‘ie dan automatisch aac bestanden omzetten in mp3???

Bijdrager
    jackybe67

Gaat niet met beveiligde nummers van itunes.

Bijdrager
    Nikita
    ”termaten”

Klinkt makkelijk, ga ik morgen direct proberen, maar waarom zo moeilijk? Onder help staat dat je in Itunes een selectie kunt maken en deze naar een CD in mp3 kunt branden.??

Dat is alleen zo bij nummers die geen DRM beveiliging hebben. De liedjes uit de iTunes Store hebben nu nog wel DRM, en die verhinderd dat omzetten naar een DRM-loos formaat. In één stap tenminste. Je kan het, zoals gezegd, dus wel omzeilen door de gekochte liedjes eerst als een audio-cd te branden (dus een gewone muziek-cd, zoals die in elke cd-speler af te spelen is) en ‘m daarna weer te importeren in iTunes. Maar… :

”ollebolle”

Nee, dan moet je wel eerst de importeer instellingen van iTunes op MP3 zetten.

Bijdrager
    Turbanus

En als we niet oppassen gaat dit draadje dan weer over in het bekende kwaliteitsgesprek….:wink:

Bijdrager
    spelbook

Het is idd omslachtig om ze eerst op een cd te branden maar dan heb je wel meteen een backup 8)

Bovendien zou bij een directe conversie van AAC naar MP3 hetzelfde verlies optreden, als tussenresultaat wordt ook gewoon cd-kwaliteit audio gebruikt. Of je moet een erg luxe converter hebben maar die ben ik nog nergens tegengekomen.

Bijdrager
    Turbanus

Wat doet Apple Lossless dan eigenlijk precies?:wink:

Bijdrager
    spelbook

Lossless zegt het al, lossless :wink:

Het zou mooi zijn als de nummers die je in iTunes koopt lossless zouden zijn…

Bijdrager
    Turbanus

Dat klopt, maar als je een M4p importeerd in een library die standaard op Apple Lossless staat en je bakt een audi-cd, krijg je een nette cd waaraan ik nog geen opmerkingen betreffende de kwaliteit heb kunnen maken. Als je iTunes op de standaard instellingen laat staan is je audio-cd van eel mindere kwaliteit.
    Het opnieuw invoeren van op AL-gebakken audio-cd’s heb ik ook nog niks op aan te merken gehad. Het lijkt wel of Apple iets aan de files “poetst”.

Bijdrager
    LEXY

Ik laat Audio Hijack dit altijd doen. De DRM AAC-tjes afspelen in iTunes en ondertussen worden ze gehijackt in de door jouw gewenste bitrate. Makkelijk zat.

Bijdrager
    termaten
    ”Nikita”
    ”termaten”

Dat is alleen zo bij nummers die geen DRM beveiliging hebben. De liedjes uit de iTunes Store hebben nu nog wel DRM, en die verhinderd dat omzetten naar een DRM-loos formaat. In één stap tenminste. Je kan het, zoals gezegd, dus wel omzeilen door de gekochte liedjes eerst als een audio-cd te branden (dus een gewone muziek-cd, zoals die in elke cd-speler af te spelen is) en ‘m daarna weer te importeren in iTunes. Maar… :

”ollebolle”

Nee, dan moet je wel eerst de importeer instellingen van iTunes op MP3 zetten.

Ik zal wel een dombo zijn, maar hoe zet ik bij importeren de instelling op MP3???

Bijdrager
    Nikita

iTunes > Voorkeuren > Geavanceerd > Importeren.

Bijdrager
    termaten

Super, hij doet het, bedankt allemaal voor jullie hulp.

Bijdrager
    Sylvester
    ”LEXY”

Ik laat Audio Hijack dit altijd doen. De DRM AAC-tjes afspelen in iTunes en ondertussen worden ze gehijackt in de door jouw gewenste bitrate. Makkelijk zat.

wat ik me afvraag : wat zou de beste methode zijn?
    Branden naar audio cd en terug naar MP3, of met audio hijack binnenhalen?
    Is het niet zo dat audio hijack de originele code uit de muziek (dus letterlijke kopie) overhaalt?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.