11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    nicolasvantomme

Gekochte HD film wil niet afspelen op iPad2

Ik heb net een HD film gekocht op iTunes. Als ik deze film met iTunes op mijn iPad2 plaats, dan wil de iPad deze film niet afspelen.. Ik zie dat de resolutie van de film HD 1280 x 528 is (wide screen cinema formaat)

Wel kan ik op mijn iPad eigen quicktimes in H264 op HD 1280 x 720 afspelen zonder problemen.
    Zou het probleem bij het speciale formaat liggen?

Moderator
    unSOUND

Nee hoor, de iPad kan de gekste afmetingen openen en spelen.

Wat gebeurt er precies, wil iTunes de film niet synchroniseren naar de iPad, of synchroniseert hij wel, maar speelt de iPad vervolgens de film niet ?

Bijdrager
    nicolasvantomme

Synchroniseren is geen probleem.. De iPad wil gewoon de film niet afspelen..

Moderator
    unSOUND

Krijg je dan nog een melding, of zie je zwart beeld, of crasht de App ?

Bijdrager
    Sander

Als je in iTunes zit, en naar de film browset. Selecteer dan de film eens zelf en ga naar het menu ‘Geavanceerd’ en kies ‘Maak versie voor iPad of Apple TV aan.’

Laat je computer even pruttelen, neem wat koffie etc. Als het klaar is, sync de nieuwe versie van de film en speel eens af. Misschien is dat wel de oplossing.

Bijdrager
    dahar

had ik eergisteren ook last van, even opnieuw opstarten van de ipad heeft voor mij gewerkt.

Bijdrager
    nicolasvantomme

Ik kreeg een pop-op met een foutmelding als ik het wou afspelen..
    Maar ik heb de iPad even volledig uitgeschakeld en terug opgestart en nu werkt het prima. Strange..

Ik wou nog even meegeven dat de compressie (h264) op de HD film echt duidelijk zichtbaar is. Ik had een betere kwaliteit verwacht eerlijk gezegd voor 16,99 euro en zeer voor de HD versie.. Als ik de bit rate bekijk van de HD film zie ik 4,5Mbit, en dat is echt veel te weinig voor een HD film..
    Had toch maar beter de Blu-Ray gekocht :-(. Maar ja, deze kan ik dan weer niet rippen naar een iPad of quicktime..

Moderator
    unSOUND

4,5 mbit/s is genoeg voor een film van 1280×528 hoor, maar de manier van coderen bepaalt of je ook alles uit die bitrate haalt.

Bijdrager
    ernst.
    nicolasvantomme op 04 oktober 2011

Ik heb net een HD film gekocht op iTunes. Als ik deze film met iTunes op mijn iPad2 plaats, dan wil de iPad deze film niet afspelen.. Ik zie dat de resolutie van de film HD 1280 x 528 is (wide screen cinema formaat)

Wel kan ik op mijn iPad eigen quicktimes in H264 op HD 1280 x 720 afspelen zonder problemen.

Zou het probleem bij het speciale formaat liggen?

Yup daar ligt het deels aan maar je hebt een oplossing nodig.
    Beste oplossing die ik altijd gebruik aangezien ik dit ook heb meegemaakt is wel de boel
    opnieuw converteren. Klinkt raar en je zal ertegen protesteren om zus en zo reden, maar
    het is de snelste oplossing voor je probleem.:cool:

Fyi: je kiest bij conversie optie iPad en NIET HD!(bovenste optie van de 3)

Moderator
    unSOUND

Hercoderen is maar zelden de beste oplossing, en al helemaal nooit de snelste… En zoals je had kunnen lezen werkte de film prima na een herstart van de iPad.

Bijdrager
    Grupello

Heb hier hetzelfde probleem. Hoe hercodeer je die film ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.