6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    McFire

[Opgelost] Gekochte apps staan niet meer in iTunes

Hallo,

Ik heb in het verleden twee iPhone apps gekocht (Vlinders van Nederland en Libellen van Nederland). Deze heb ik zowel op mijn iPhone als iPad geïnstalleerd.

Nu worden beide apps niet meer ondersteund door de uitgever en ze staan ook niet meer in de Appstore. Het vreemde is echter dat ze ook niet meer op mijn iPhone staan, maar wel op mijn iPad. Ik heb al geprobeerd met “Zet aankopen van iPad over”, maar dat helpt niet.

Ik ben – uiteraard – zowel op de iPad als op de iMac en de iPhone ingelogd met hetzelfde Apple ID.

Hoe kan ik deze app alsnog op mijn iPhone krijgen?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ

Maak een backup van je iPad via USB in iTunes.
    Daarna kun je de app weer op je iPhone terugzetten.

Bijdrager
    McFire

OK, gedaan en nu? Het gaat er immers om om de apps op mijn iPhone te zetten.
    Hoe krijg ik de app vanuit de backup van mijn iPad op mijn iPhone?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    McFire

OK, de IPA bestanden heb ik gevonden. Hoe sleep ik ze nu naar mijn iPhone? Dat wordt uit het linkje ook niet duidelijk.

[UPDATE]
    Joepie! Het is gelukt! Niet met verslepen, maar door rechtsklikken en te openen met iTunes. Daardoor kwam het bestand weer in het Apps overzicht in iTunes te staan en met installeren is het gelukt om ze weer op mijn iPhone te zetten.

Hartstikke bedankt TheBigZ, zonder jouw aanwijzingen was het nooit gelukt.(y)

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.