30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 1991)
  • Bijdrager
    Turbanus

    Hmmm…. ik zie dit toch ook meer als logisch gevolg door overheidsbeleid. De “verblijfskosten” in Nederland en Europa zijn door de verschillende overheden door slecht beleid en misbruik van allerlei duistere instanties en figuren, op een veel te hoog peil gebracht. Een beginnend stelletje kan nog nauwelijks een huis kopen omdat de prijzen de pan uit zijn gerezen. De graaiers graaien en schrapen hier dat het een lieve lust is. Makelaars, notarissen en grootgoedhandelaren hebben al tientallen jaren goeden tijden. Dat krijg je niet meer teruggeschroefd. Een simpel formuliertje waar de gemeente zelf niks op hoeft in te vullen kost aan hun loket al bijna 20 euro…… Ze zijn kompleet geschift!

    Bijdrager
    Merkava

    Het achtste gebod is eigenlijk wel heel toepasselijk.
    “Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.”

    En daarnaast is het gij zult niet doden natuurlijk ook op Balky en Bushie van toepassing.
    In bijbelse betekenis zijn zij bezeten door de duivel.

    Saillant natuurlijk is wel dat deze beide (krijgs)”heren” aan het appeltjes pikken zijn in de voormalige “Garden of Eden”.

    Bijdrager
    Merkava

    BTw mocht er nog iemand een klein huisje ergens op de scheidslijn van NL en Belgie of NL en Duitsland te koop weten dan hou ik mij aanbevolen. Liefst tegen een strook niemandsland aan.

    Bijdrager
    trabant


    De uitzichttoren in Vaals heeft wat veel aanloop, maar dit optrekje in Oldenzaal misschien?

    Bijdrager
    Turbanus

    De abortuskruiser een optie?:wink:

    Bijdrager
    Merkava

    Kamer wil verbod op isolatiegas
    Uitgegeven op vrijdag 08 juni 2007 om 14:06:35

    (Novum) – Het gebruik van gas om schakelaars in transformatorhuisjes te isoleren, moet worden verboden. Een Kamermeerderheid onder aanvoering van de ChristenUnie eist dat minister van Milieubeleid Jacqueline Cramer (PvdA) maatregelen neemt.

    Het gaat om het gas zwavelhexafluoride dat in toenemende mate wordt gebruikt om schakelaars te isoleren. Dit is goedkoper dan de ‘oude’ methode, waarbij veiligheidsschakelaars werden gebruikt die in het luchtledige schakelen. Bij kortsluiting kunnen echter giftige gassen vrijkomen die schadelijk zijn voor de onderhoudsmonteurs

    Waar o waar blijft het verbod op onkundige kamerleden ?
    Wanneer leren die arrogante egotrippers nou eens dat je dergelijke beslissingen aan techneuten over moet laten.

    Het is juist dat deze installaties de betrouwbaarheid van het net al garanderen, bijna alle ontplofte schakelstations van de afgelopen jaren waren geleverd door bedrijven die deze techniek niet beheersen, of een goedkoper en daardoor onbetrouwbaarder product leverden.

    O ja, als het net eruit ligt bespaar je wel stroom, jammer alleen van al die spullen in de koelcellen, koelkasten, diepvrieskasten enz.

    Ik ben benieuwd waneer ze stroom gaan verbieden omdat het gevaarlijk is. :sealed:

    Bijdrager
    Merkava

    ’Rekeningrijden in 2009 mogelijk’
    Uitgegeven: 8 juni 2007 14:29

    DEN HAAG – Het rekeningrijden kan al in 2009 of 2010 landelijk worden ingevoerd. Technisch zijn er geen obstakels meer. Voorwaarde is wel dat de wetgeving voor de wegenbelasting en bpm (aanschafbelasting) uiterlijk eind 2008 zijn aangepast.
    ANP

    Dat stelde Siemens Nederland vrijdag tijdens een presentatie op het hoofdkantoor in Den Haag. “Realisatie binnen 2 à 3 jaar is goed mogelijk”, aldus directeur Traffic & Transportation Marco Jungbeker. Het kabinet wil het rekeningrijden in 2011 invoeren. De meeste verkeersspecialisten vinden dat al een ambitieuze doelstelling.

    Siemens geeft aan dat het sneller kan, binnen het door het ministerie geraamde budget van 2,2 miljard euro. De jaarlijkse exploitatiekosten bedragen ongeveer 400 miljoen euro, ongeveer 5 procent van de verwachte opbrengst.

    Volgens mij wordt het tijd voor een apart draadje over rekeningrijden en de definitie van afpersing.

    Jaarlijks leggen we met zijn allen meer dan 130 miljard autokilometers (cijfers 2000) af, dat is bij een gemiddeld verbuik van 1 op 10 meer dan 13 miljard liter brandstof.
    De opbrengsten van het rekeningrijden zijn volgens bovenstaand verhaal 8 miljard euro.
    Haal daar de operationle kosten en aanschafsysteem en rente vanaf, en laten we zeggen dat we dan op 6,5 miljard uitkomen.
    Dat betekend dat het rekeningrijden de automobilist zonder dit systeem alleen al 50 cent per liter brandstof meer gaat kosten, met de kosten van het systeem zal het volgens goed gebruik wel het dubbele worden. Zeg maar ruim 2 euro voor een litertje peut, bijna 5 gulden dus.
    Overigens vind ik nergens wie nu precies die track en tracekastjes gaat betalen, laat me raden. :sealed:

    Bijdrager
    Turbanus

    Ach ja…. het is een kwestie van nog even uitziten en dan vertrek ik naar een mooi klein groen eiland….. AOW mogen ze dan ook wel houden. Lang leve de Cosa Nostra!

    Inactief
    Anoniem

    Politie schiet op Van Quickenborne

    Verkiezingen gedaan, borden weg, is het motto van Vincent van Quickenborne, staatssecretaris voor administratieve vereenvoudiging. Maar waar gaan die borden heen? “De mijne gaan naar de politie van Kortrijk”, vertelt Van Quickenborne op Radio 1. “Daar worden ze in de schietstand gebruikt als doelwit. Die foto ten voeten uit is een mooi doelwit.” Of dat een troost is? “Ja, als ze een nuttig doel dienen wel.”

    Dat valt onder de noemer “nuttige recycling”… geweldig idee!:D

    Bijdrager
    Merkava

    Kinderen de straat op tegen hardrijders
    Uitgegeven op maandag 11 juni 2007 om 12:21:40, bijgewerkt om 12:27:41

    (Novum) – Ruim tweehonderdduizend kinderen gaan woensdag de straat op om te protesteren tegen hardrijders in hun buurt of wijk. Tijdens de Nationale Straatspeeldag van Veilig Verkeer Nederland (VVN) worden ongeveer tweeduizend straten afgezet en kunnen kinderen vrij van gevaar voor verkeer op straat spelen.

    De hoge snelheden die worden gereden in kinderrijke wijken blijven volgens de verkeersorganisatie een groot probleem. De snelheden dragen ertoe bij dat ouders hun kinderen niet op straat laten spelen. Van de negenhonderd deelnemende organisaties aan de Nationale Straatspeeldag zei 81 procent dat automobilisten zich in woonwijken niet aan de maximumsnelheid houden. Negentien procent van hen wil een lagere snelheidslimiet in de straat.

    Ach ja, en uit onderzoek blijkt keer op keer dat het de bewoners zelf zijn die zo hard rijden in hun eigen wijk.

    Bijdrager
    Turbanus

    Zouden ze hier toestemming vn Apple voor hebben gehad?

    Bijdrager
    Merkava

    Plaspauze wordt machinist fataal
    Uitgegeven: 12 juni 2007 10:11

    AMSTERDAM – De Duitse treinmachinist die vorige week om het leven kwam nadat hij tijdens de rit uit zijn locomotief viel, moest waarschijnlijk plassen. Dat blijkt uit onderzoek van de politie.

    De trein reed 120 kilometer per uur toen de machinist ten val kwam. De trein kwam daarna snel tot stilstand, omdat de noodrem automatisch in werking werd gesteld.

    De 41-jarige machinist werd dood gevonden langs de rails, met zijn broek open. Volgens de politie is de man gevallen toen hij de deur van de locomotief opende om zo te kunnen plassen.

    Snelheid

    Volgens een woordvoerder is het niet ongebruikelijk dat treinpersoneel op deze manier hun behoefte doet. “Als er maar een man in de locomotief zit kan het vaak niet anders”, aldus de zegsman. Hij voegt er aan toe dat de snelheid dan meestal een stuk lager ligt.

    :sealed:

    Bijdrager
    Turbanus

    Sjongejonge…. zou een “fles” dan geen betere optie zijn……

    Bijdrager
    Merkava
    ”Turbanus”

    Sjongejonge…. zou een “fles” dan geen betere optie zijn……

    Bijdrager
    Turbanus

    Hmmm… kan ook een machiniste zijn natuurlijk……

    Bijdrager
    Merkava

    Daar heb je tegenwoordig toch plastuitjes voor (p-mate)

    Bijdrager
    trabant

    Dat was een studentenstartup en dat bedrijf heeft zich nooit echt doorgezet, als ik mij wel herinner.

    Bijdrager
    Merkava
    ”trabant”

    Dat was een studentenstartup en dat bedrijf heeft zich nooit echt doorgezet, als ik mij wel herinner.

    Als ik het mij goed herinner is het bedrijf vorig jaar in de problemen gekomen door de sterke groei, en ik geloof dat de cahsflow ook niet helemaal op orde was. Dat is toen ruim in de media geweest en dat heeft er geloof ik voor gezorgd dat het bedrijf weer draait.
    Je kunt via de site P-Mate gewoon plasgootjes bestellen

    Bijdrager
    Merkava

    Bedrijfsleven wil meer actie van kabinet
    Uitgegeven op donderdag 14 juni 2007 om 17:47:55

    (Novum) – Het kabinet gebruikt veel woorden, maar doet nog weinig. De verpakking van het beleidsprogramma oogt imposanter dan de inhoud. Dat is de reactie van de ondernemingsorganisaties VNO-NCW, MKB-Nederland en LTO Nederland op de donderdag gepresenteerde kabinetsvoorstellen. De omstandigheden voor een krachtige en ambitieuze aanpak zouden gunstig zijn.

    De plannen wijken volgens de organisaties nauwelijks af van het honderd dagen oude coalitieakkoord. “Hierdoor is kostbare tijd verloren gegaan.” De sociale premies moeten omlaag en de stijgende ziektekosten mogen niet automatisch worden afgewenteld op het bedrijfsleven, aldus de werkgevers

    Nou ja, dat had ik al voorspeld, die 100 dagen waren gewoon een voortzetting van het verkiezingscarnaval.

    Misschien moet ik maar een met Maurice de Hond gaan praten hoe we onze “samenleving” kunnen upgraden.

    Bijdrager
    Turbanus

    Let op Groen Links!

    Bijdrager
    roblemmen

    Is Halalsema weer met Hamas thee aan het drinken?

    Bijdrager
    Merkava

    Rekenkamer kraakt regie HSL-flitstrein
    Uitgegeven: 20 juni 2007 09:31

    DEN HAAG – Opnieuw ligt het ministerie van Verkeer en Waterstaat onder vuur. De Algemene Rekenkamer oefent woensdag zware kritiek uit op de regierol van het ministerie bij de slepende problemen rond de snelle treinverbinding naar Brussel en Parijs, de HSL-Zuid.
    ANP

    Ging de eerste vrachttrein over de Betuwelijn een half jaar later dan beoogd maandag rijden, de vraag is wanneer de HSL-Zuid opengaat. Verkeersminister Camiel Eurlings kondigde een maand geleden al aan dat hij pas in september met harde opleveringsdata komt. Dit voorjaar hadden de eerste treinen moeten gaan rijden.

    Here we go again.
    En natuurlijk is hier niemand verantwoordelijk voor.
    Elk project wat het rijk uitbesteed heeft hetzelfde effect.
    Buitensporige kostenoverschreidingen, veel te late oplevering, vragen in de kamer, aanstellen onderzoekscommisie, onderzoekscommisie instellen om dit te voorkomen en vervolgens hoor je nooit meer iets.
    Gelukkig hebben we nu alleem maar projecten als rekeningrijden en de JSF die volgens bovenstaand schema gruwelijk uit de klauwen gaan lopen, of zie ik misschien alle snelwegperikelen over hoofd met al die brug en tunnelidioten.

    Ik vraag me echt af wat er nodig is deze dictocratie op te blazen, vroeg of laat is dat wat er gaat gebeuren. Stelletje corrupte lamzakken.

    Inactief
    Anoniem

    Zo moeilijk is het aanleggen van een HSL-traject toch echt niet, hier in België is het klaar en zelfs High Speed 1 in Engeland werd binnen het budget en de gestelde tijd opgeleverd. Ik ben sneller in Londen of Parijs met de trein dan in Amsterdam.:?

    Bijdrager
    trabant

    Door de reistijden op te rekken wordt dat kleine Nederland kunstmatig groot gemaakt. Trein of auto maakt daar niets uit.

    Op weg van Berlijn naar Amsterdam heb je zelfs in een Trabant het gevoel hebt dat het eenmaal de grens over niet wil opschieten, terwijl het op de kaart een stukje van niks is.

    Bijdrager
    Turbanus

    Dat was vroeger in Oostenrijk ook zo. Nu worden we zelf het lachertje van Europa……

    Inactief
    Anoniem

    De afstand tussen Brussel en Londen is 340 km, daar doe je met de Eurostar binnenkort 1:51 uur over. De afstand tussen Antwerpen en Amsterdam is 130 km… daar doe je (als er geen vertragingen en andere shit zijn) 2:01 uur over. Dus… het eerste traject is 200 km langer, maar ik ben er 10 minuten eerder?

    Héél apart!:roll:

    Bijdrager
    Merkava

    Dat komt omdat die trein ook in de wereldsteden als Den Haag (uche uche uche) enzo gedwongen wordt te stoppen.
    En niet te vergeten station Schiphol enzovoort.
    Vanaf de Belgische grens is het dus een stoptrein voor buitenlandse begrippen.
    Zodra je van het zand af bent voorbij Breda krijg je te maken met het moeras, met de slappe bodem, dus lagere snelheid van het boemeltje.
    Neem daarbij de nonchalante houding van de NS en geen trein zal ooit op tijd rijden.

    Bijdrager
    Apfel
    ”Merkava”

    Dat komt omdat die trein ook in de wereldsteden als Den Haag (uche uche uche) enzo gedwongen wordt te stoppen.

    NSHispeed komt helemaal niet in Den Haag, alleen een shuttleservice naar Rotterdam.

    Bijdrager
    Merkava
    ”Appearance”
    ”Merkava”

    Dat komt omdat die trein ook in de wereldsteden als Den Haag (uche uche uche) enzo gedwongen wordt te stoppen.

    NSHispeed komt helemaal niet in Den Haag, alleen een shuttleservice naar Rotterdam.

    Sorry my mistake, door die stoelendans ben ik het allemaal een beetje uit het oog verloren.
    Iets achter in mijn hoofd dacht blijkbaar dat de trein in DH HS zou stoppen.

    Bijdrager
    Turbanus

    Projektverzanding…..

30 berichten aan het bekijken - 31 tot 60 (van in totaal 1991)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.