9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    henzepietje

Gekke vraag wellicht…..

Jongens en meisjes, ik zit hier op een KPN alles in een abo met experiabox en alles.
    Heb een iMac en MBpro, AppleTV en printer aan dat netwerk hangen.

Waarom zou ik nog een Airport gebruiken? Dat is toch helemaal niet nodig? Of?

Bijdrager
    Rutger-cg

Tuurlijk wel, je hebt meer controle over je instellingen van je router. Het bereik is beter dan die dramatische experia box, je kan makkelijk een gastennetwerk aanmaken en het werkt heel soepel samen met al je apple apparatuur. Bovendien kan je gebruik maken van de USB aansluiting die ook gewoon NTFS herkent zodat je een netwerk harde schijf hebt. De USB poort van de experia box kan alleen fat32 aan…

Bijdrager
    Niels

Als je draadloos netwerk binnen je huis goed functioneert, is er inderdaad GEEN reden om nog een Airport aan te schaffen.

In mijn geval bood het KPN modem onvoldoende signaal op de tweede verdieping (en ook deels op de 1e verdieping), dus ik heb destijds een Airport Expres aangeschaft voor gebruik als tweede modem (verbinden met het KPN modem dmv datapluggen).

Een aantal voordelen die een Airport wel biedt tov van de Experiabox:
    – easy-installatie (slechts een paar dingen aanklikken en het werkt)
    – gastnetwerk mogelijkheden
    – printerdeling via de USB poort
    (- nieuwe wireless standaard 802.11ac; biedt pas echt voordeel bij nieuwe/toekomstige Apple apparatuur)

Achteraf gezien had ik even moeten wachten op de huidige Airport Extreme, dan had ik nu één ipv twee toegangspunten gehad.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Rutger-cg op 14 juni 2013

en het werkt heel soepel samen met al je apple apparatuur.

Maar dat lig dan eerder aan apple dan aan de modem zelf!

NielsDam op 14 juni 2013

Als je draadloos netwerk binnen je huis goed functioneert, is er inderdaad GEEN reden om nog een Airport aan te schaffen.

In mijn geval bood het KPN modem onvoldoende signaal op de tweede verdieping (en ook deels op de 1e verdieping), dus ik heb destijds een Airport Expres aangeschaft voor gebruik als tweede modem (verbinden met het KPN modem dmv datapluggen).

Een aantal voordelen die een Airport wel biedt tov van de Experiabox:
    – easy-installatie (slechts een paar dingen aanklikken en het werkt)
    – gastnetwerk mogelijkheden
    – printerdeling via de USB poort
    (- nieuwe wireless standaard 802.11ac; biedt pas echt voordeel bij nieuwe/toekomstige Apple apparatuur)

Achteraf gezien had ik even moeten wachten op de huidige Airport Extreme, dan had ik nu één ipv twee toegangspunten gehad.

Meeste mensen vergeten dat de kpn monteur langs komt en installeert en het meestal gewoon jaren goed gaat.
    En gastnetwerk helemaal niet nodig hebben. Omdat ze geen bezoek hebben die altijd om wifi code vraag, en als dat geval is : wel te vertrouwen is.
    Printdeling kan volgensmij ook met de kpn modem.
    En ach, wat heb je aan de print indeling met een all-in-one ding?! je kan niet scannen dan.

Dus op de vraag : Heb ik dat ding nodig, nee voor de gemiddelde huishouden niet nee.

Bijdrager
    SanderApple

Wat is het gemiddelde bereik van een Airport Express of een Time Capsule? Ik heb namelijk de laatste tijd lange tijd nodig op mijn zolderkamer om bijv. youtube filmpjes in te laden, waar dat beneden binnen een mum van tijd klaar is. Misschien ligt het aan de router/modum?(standaard tele2 kastje)

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Naja das gewoon heel en heel moeilijk te zeggen. De ene heeft een houten vloer, de andere gewapend beton in alle vloeren en muren.
    Daarbij is de factor nog van de buren en andere elementen zoals een schoorsteen stalen buis.
    Maar in algemeen zijn die van apple en andere betere routers beter dan standaard. Laten we zeggen 1,5 keer beter.
    Je zou kunnen afvragen, wat is er veranderd de laatste tijd dat je youtube filmpjes langzamer laden? Lig het wel aan bereik of misschien aan laptop?

Bijdrager
    Hydræ

Ik heb bij vrienden met een KPN Experia box gezien dat de draadloze verbinding steeds wegvalt. Is dit probleem bekend onder jullie? Er is een software update beschikbaar maar deze lijkt het probleem niet te verhelpen. Elke 5 minuten valt de wifi weg en deze komt dan opeens weer op.
    .
    Voor de TS, je kunt een Airport altijd aansluiten op je huidige netwerk om hem uit te breiden voor een grotere dekking. De Airport Express kan daarnaast audio ontvangen en draadloos een printer aansturen.
    .
    @SanderApple
    Mijn ervaring is dat een Airport de beste dekking heeft tot maximaal 1 etage verschil. Plaats de AP centraal en open voor het beste signaal.

Bijdrager
    Rutger-cg
    Hydrae op 15 juni 2013

Ik heb bij vrienden met een KPN Experia box gezien dat de draadloze verbinding steeds wegvalt. Is dit probleem bekend onder jullie? Er is een software update beschikbaar maar deze lijkt het probleem niet te verhelpen. Elke 5 minuten valt de wifi weg en deze komt dan opeens weer op.

Ja altijd gezeur met dat ding. Hielp bij mij wel om hem op een ander kanaal te zetten.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ik heb de experia box vervangen door de oude 780 tomson. Elke maand even aan en uit doen :). Altijd goed.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.