12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Aqua1

gekke user

Heel maf: ik opende terminal zojuist, en normaal krijg ik mijn korte naam (usernaam) en dan een wachtende cursor. Nu echter verscheen er een andere naam. Wel iets dat met mij te maken heeft, namelijk de text die ik ooit heb ingevuld bij DHCP client ID. Maar dan alleen kleine letters en zonder spaties.

Klopt dat wel ? Of ben ik gehacked ?

Bijdrager
    KarelWillem

Jij bent wel zo ontzettend gehacked!

:wink:

Grapje…
    Er zal vast een verklaring voor zijn.
    Niet per ongeluk de korte gebruikersnaam ook eens gewijzigd of zo?

Bijdrager
    Aqua1

Man, wat voel ik me gahacked…
    Nee, mn usernaam nooit veranderd. Let wel: Eerst staat er “Last login:” datum, nieuwe regel: Welcom to Darwin en weer een nieuwe regel

DHCPnaamzonderspaties:~kortenaam

Die laatste korte naam klopt wel. ’t Zou interessant zijn te weten hoe het zit bij andere users… Even kijken.

Moderator
    Mac Daddy

Ik werk helemaal niet met de Terminal, maar heb hem wel es geopend. Die paar zinnen uit je laatste post staan er altijd bij mij? Is dat niet goed dan?

Bijdrager
    Aqua1

Ik ook eigenlijk nooit. Maar ik kon me niet herinneren dat het er de vorige keer wel stond. Vandaar. Nu ik er langer over denk lijkt het me wel okee trouwens.
    Net ook even andere users geprobeerd: die doen hetzelfde, maar dan natuurlijk met een andere korte naam.
    De DHCP-client ID lijkt te worden gekopieerd met kleine letters en zonder spaties. Waarom zou dat zijn ?

Bijdrager
    ByteWarrior

Dat is normaal. Je computer heeft ook een naam. Het is die naam die getoond wordt.

Bijdrager
    Aqua1

Ai. Volgens mij kun je de computernaam vinden via sysprefs -> sharing. Daar staat dan iets als “Jan de Vries’ computer”. Maar dat staat er niet in de terminal.
    Als dat het was geweest had ik het niet gek gevonden. Wat heeft het te maken met de DHCP-client ID ?

Bijdrager
    Aqua1

Het lijkt wel m’n “ethernet ID” ofzo. Ik zoiets eens zien staan: eth0 en eth1. Geen idee meer waar en wanneer en waarom. Het doet me daaraan denken.

Bijdrager
    Oppie

Thea, waar gaat het over?

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe dan ook; is het belangrijk?
    Werkt de terminal nu opeens niet meer?

Al eens wat uitgeprobeerd om te kijken of het de werking beïnvloed?
    Doet alles het zoals zou moeten, dan zou ik er maar niet te lang over nadenken.

Bijdrager
    Aqua1

Los van of het goed werkt, wil ik weten waarom er die DHCP ID staat. Wat heeft het te maken met terminal ?

Bijdrager
    iTijn

Dit komt omdat je dynamisch een hostname toegewezen hebt gekregen via datzelfde dhcp.
    Heel heel vroeger, toen ik nog gedoemd was via casema te interpretten had ik dit ook met mijn linux doos.

Niets om je zorgen over te maken dus:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.