6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Gek WordPress-probleem

Een WordPress-site die ik onderhoud moet geschikt gemaakt worden voor mobiele telefoons e.d., maar bij het maken van een geschikt thema daarvoor loop ik tegen een heel vreemd probleem op waar ik niet uitkom. Als ik namelijk ter controle de site wil bekijken op m’n iPod touch, krijgt die alleen de HTML van de pagina door: geen stijlen, geen afbeeldingen, helemaal niks behalve de tekst met standaardopmaak. Denkende dat dit er misschien aan ligt dat die iPod ondertussen vier jaar oud is, bekeek ik hem ook op een iPhone 4, maar daarop gebeurt precies hetzelfde.

Het gekke is dat dit zich alleen voordoet met de “proefopstelling” op m’n computer thuis — als ik de “echte” versie van dezelfde site bekijk, laadt zowel de iPod als de iPhone keurig alles, terwijl die site feitelijk niet verschilt van de proefopstelling (behalve dat er veel meer op die site staat, dan, maar dat kan niet uitmaken). Ook andere pagina’s op m’n eigen computer worden keurig weergegeven op de iPod, inclusief stijlen en afbeeldingen — alleen die WordPress-site verdomt het.

Het ligt trouwens ook niet aan de plugin die ik geïnstalleerd heb om mobiele apparaten te detecteren, want als ik die uitschakel verandert er niks.

Ik sta open voor suggesties om dit op te lossen, want op deze manier wordt het voor mij een beetje moeilijk om een goed werkend thema te bouwen:(

Bijdrager
    Mjansen

Als ik het goed begrijp heb je thuis een testopstelling, dus een webserver?

Hoe roep je de website aan vanaf je computer, en hoe vanaf je iOs device? Is dat op IP adres? En hoe is je WP site instelling? (ik bedoel het WP adres, en het website adres. Zijn deze gelijk).

Bijdrager
    Mjansen

Ow, en waarom gebruik je precies een plug-in? Wat doet de plug-in precies? Welke versie van WP heb je…

Volgens mij zit er namelijk in de standaard WordPress template een CSS manier om te site mobiel vriendelijk te maken, door te kijken naar de maximale breedte en hoogte in pixels van de gebruikte device. Zo wordt bijvoorbeeld de side-bar bij een kleiner scherm onder aan de site geplaatst.

Bijdrager
    Shmoo

Wat is een proefopstelling thuis?

Localhost via bijv. MAMP ?
    Maar hoe deel je dan die localhost zodat deze vanaf een ander computer zichtbaar is?

Ik heb al jaren heel wat WP sites lokaal staan op mijn iMac maar deze kan ik niet bezoeken vanaf mijn MacBook Air. deze heeft toch een eigen localhost als jij dat wel beschikbaar hebt gemaakt dus dat je vanaf een andere computer één localhost deelt (als dat mogelijk is) dan kan het denk ik vrij logisch zijn dat WordPress opzoek gaat naar het Path van de afbeeldingen vanaf de computer waarmee jij de proef-website bekijkt.

Dus normaal is dat iMac /Users / Docs / mapje / blalalala
    Bezoek je vanaf computer B dan bestaat dit Path niet op deze computer en heb jij de bestanden ook niet om te tonen.

Wat ik meestal doe is Xcode installeren en dan verder nooit gebruiken en alleen de iOS Simulator gebruiken. Dan heb je een iPad en iPhone op je iMac scherm en kun je gewoon localhost testen of alles werkt.

iOS Simulator vereist wel een Apple Dev ID maar die kun je gratis aanmaken met een Fake adres. Koppel NIET je bestaande iCloud (MobileMe) adres aan dit Dev. account als je geen Developer bent daar komen alleen maar problemen van. Developer en iCloud gedoe moet je gescheiden houden ik gebruik zo’n Dev. account alleen om updates te krijgen van de iOS simulator verder doe ik er helemaal niets mee.

Bijdrager
    SanderTreur

Lijkt me simpel, je stylesheet wordt gewoon fout aangevraagd. Check dat even.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Mjansen op 04 mei 2012

Als ik het goed begrijp heb je thuis een testopstelling, dus een webserver?

Ja … je weet wel, de standaard webserver die op elke Mac zit? Ik heb alleen PHP even in moeten schakelen.

Mjansen op 04 mei 2012

Hoe roep je de website aan vanaf je computer, en hoe vanaf je iOs device?

Lokaal via http://localhost/~enz., en op de iPod via http://computernaam.local/~enz., maar ook via het IP-adres; beide manieren op de iPod geven hetzelfde resultaat (zoals ook wel te verwachten was). Als ik vanaf een andere computer (ook draadloos) dezelfde proefsite probeer te bekijken, werkt hij wel naar behoren, trouwens.

Mjansen op 04 mei 2012

En hoe is je WP site instelling? (ik bedoel het WP adres, en het website adres. Zijn deze gelijk).

Die instelling staat op http://localhost/~enz.

Mjansen op 04 mei 2012

Ow, en waarom gebruik je precies een plug-in?

Om mobiele browsers te detecteren.

Mjansen op 04 mei 2012

Wat doet de plug-in precies?

Mobiele browsers detecteren;) Het gaat om deze plug-in trouwens.

Mjansen op 04 mei 2012

Volgens mij zit er namelijk in de standaard WordPress template

Die gebruik ik dus niet — als de site de standaardthema’s zou gebruiken hoefde ik er zelf geen te maken …

Shmoo op 04 mei 2012

Wat is een proefopstelling thuis?

Zie boven.

Shmoo op 04 mei 2012

Maar hoe deel je dan die localhost zodat deze vanaf een ander computer zichtbaar is?

Ik heb al jaren heel wat WP sites lokaal staan op mijn iMac maar deze kan ik niet bezoeken vanaf mijn MacBook Air.Dan doe je toch echt iets verkeerd:) Begin eens door op je MacBook je browser te richten op http://naam_van_de_iMac.local

Shmoo op 04 mei 2012

deze heeft toch een eigen localhost

Ja, want “localhost” betekent: “de computer waar ik nu op zit te werken.” Via http://localhost zul je dus nooit* een andere computer kunnen bereiken.

* Behalve als je even in /etc/hosts iets toevoegt als

192.168.0.1	localhost

natuurlijk.

SanderTreur op 04 mei 2012

Lijkt me simpel, je stylesheet wordt gewoon fout aangevraagd. Check dat even.

Hoe, als ik het vragen mag? Zoals ik zei gaat het vanaf andere computers wel goed, dus ik kom er niet uit waar dit probleem precies zou moeten zitten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.