15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Raffie

Gek van iCloud adres

Hallo allemaal,

Ik wil van mijn iCloud email adres af, ik wordt er gek van. Heb hem al uit mijn geadresseerde overzicht gehaald, maar is net onkruid, blijft terug komen. Ik heb 1 e-mail-adres (Exchange) waar we alles mee doen, ook inloggen op iTunes bijvoorbeeld, dus heb geen ander adres nodig.

Als ik nu een mail stuur aan mijzelf dus geeft ie als eerst mijn iCloud adres ipv mijn Exchange adres, dus komt die mail niet aan.

Wie heeft er tips of ervaring ?

groetjes Raffie

Bijdrager
    iMad

Ga ervan uit dat je bedoelt, als je een mail wilt versturen en je typt je naam in dat dan als eerste je iCloud account zichtbaar wordt.
    Dan open Mail programma, klik in de menubalk op Venster en dan op Geadresseerdenoverzicht, verwijder daar je adres met iCloud.

Bijdrager
    Raffie

Ja gaat uiteraard over mail versturen en mijn eigen naam invoeren, ik had al mijn 4x uit “geadresseerde” gehaald, werkt niet komt telkens terug.

Bijdrager
    Q-collective

Mail -> Voorkeuren -> Accounts -> Zet iCloud mail uit.
    Als je wel nog je iCloud mail wil gebruiken maar niet standaard wil hebben, selecteer je je gewenste adres via Mail -> Voorkeuren -> Nieuw -> Stuur mail vanaf…

Bijdrager
    Raffie

Het vinkje bij “Schakel in” staat niet aangevinkt, dus staat al uit.

Bijdrager
    fred44nl

welke smtp-servers heb je ??
    staat daar ook icloud bij ??

Bijdrager
    Raffie

Ehhh smtp servers ?
    Sorry zoveel kennis heb ik niet, waar kan ik dat zien ?

Bijdrager
    piebas

Staat het iCloud-adres niet op je eigen kaart in contacten?

Bijdrager
    Raffie

Hai,

Ook wederom een goede tip, ook daar heb ik alles verwijderd, dus overal waar dit adres voorkomt verwijderd.

Bijdrager
    fred44nl

wat heb je hier ingevuld ??

maak er es iets anders van.

Bijdrager
    Raffie

Bijdrager
    proton

En als je het acount hier verwijderd?

Bijdrager
    Raffie

Hai,

Acount verwijderen, ben ik wat voorzichtig mee, geen idee wat hier allemaal aan hangt.

Bijdrager
    whmelenhorst

Als het hele iCloud/Apple ID aan een ander mailadres zit, is het iCloud-account veilig te verwijderen. Je bent dan wel alle mails die lokaal opgeslagen zijn kwijt (scheelt ook weer wat opslagruimte:-D).
    Met welk mailadres heb je je device ingesteld?

Bijdrager
    Raffie

exchange e-mailadres dus geen iCloud en dat adres gebruik ik ook op mijn apple account

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.