6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jaapwiggers

Gek probleem bij poging herinstallatie Mac OS 10.6 op Mac Book Pro

Beste Lezers,

Ik ben bezig om een herinstallatie uit te voeren op een Macbook Pro, waarvan de schijf niet meer betrouwbaar bleek.
    Het plan was om de schijf te vervangen (gedaan) en om hierop de herinstallatie uit te voeren.
    Bij de start van de installatie geeft de laptop echter drie korte piepjes die zouden duiden op een geheugenfout.
    Ik heb dit getroubleshoot door verschillende modules te gebruiken. Geen enkel mogelijke combinatie verhielp de klachten.

Als controle heb ik de oude (kapotgaande) schijf weer geplaatst en de oude geheugenmodules op de wijze zoals ze bij binnenkomst
    zaten en toen startte de macbook wel weer normaal.

Is er iemand die enig idee heeft in welke hoek ik het probleem, en belangrijker de oplossing, moet zoeken!

Bij voorbaat hartelijk bedankt!

Vriendelijke groet,

Jaap Wiggers

Bijdrager
    csteelooper

Hoe is het patroon van de pieptonen? Een fout in de video-aansturing heeft namelijk ook 3 pieptonen tot gevolg, maar dan is een van de 3 tonen duidelijk langer dan de anderen. Los daarvan is het wel merkwaardig dat je probleem zich niet voordoet als je de oude HDD plaatst…

Bijdrager
    jaapwiggers

Hartelijk dank voor je reactie,

Het gaat om drie pieptonen van dezelfde lengte. Ik heb op youtube wat filmpjes gezien van mensen met dezelfde klacht. Hierbij wordt telkens verwezen naar een geheugenprobleem. Ik ben het met je eens dat het zeer vreemd is dat bij de oude configuratie eea wel start.
    Ik zoek het probleem dan ook niet in de hoek van een geheugenprobleem. Wellicht nog een andere mogelijke oorzaak!?

Bijdrager
    jopie213

heb je al geprobeerd een van de geheugenslots leeg te laten? Bij mij bleek laatst dat een van de slots kapot was. Dat met die hard disk is wel erg raar inderdaad

Bijdrager
    jaapwiggers

Ja, Helaas heb ik dit ook al geprobeerd !!!

Bijdrager
    csteelooper

Heb je nog andere (lees: niet eerder geprobeerde) DIMMs rondslingeren? Zo ja, probeer die dan eens te plaatsen als je de nieuwe schijf geplaatst hebt. 3 pieptonen van dezelfde lengte duiden inderdaad op een geheugenprobleem, waardoor het des te merkwaardiger is dat alles wél werkt als je de oude schijf terugplaatst…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.