5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    lengerke

Geïnstalleerde plugins verwijderen.

Van een bekende hoorde ik dat haar iMac traag was en ik zag dat er veel plugins stonden bij Safari – Help – Geïnstalleerde plugins. Terwijl er bij mij niets staat. En onder sommige plugins stonden vaak veel regels. Het lijkt mij goed om daar wat in te snoeien, maar hoe doe ik dat op een veilige manier? Ik wil wel graag dat zij geen risico gaat lopen dat er iets niet werkt straks.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  lengerke.

Bijdrager
    tarun

Die plugins zijn terug te vinden bij Instellingen > tab Extensies? Dan kan je per extensie kiezen voor [Verwijder installatie].

Ze kunnen ook staan in:
    //Users/”User”/Library/Internet Plug-Ins
    /Library/Internet Plug-Ins

Die kan je gewoon verwijderen. Normale plugins (niet verwijderen) zijn:
    Flash Player.plugin
    flashplayer.xpt
    JavaAppletPlugin.plugin
    Quartz Composer.webplugin
    Silverlight.plugin
    Google Earth Web Plug-in
    WebEx64.plugin

Bijdrager
    lengerke

Dag Tarun,

Nee, ik bedoel niet de Safari-extensies zoals ze te vinden zijn via Voorkeuren > tabblad Extensies. Die kan ik goed beoordelen en inderdaad makkelijk verwijderen. Maar ik bedoel de plugins die je kan vinden door binnen Safari te klikken op Help > Geïnstalleerde plugins. Dat is een andere lijst, waarin je niet kunt verwijderen.Had er foto’s van gemaakt om te bekijken: en

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  lengerke.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Tip: je kunt schermafbeeldingen maken door ⇧⌘4 in te drukken en dan te klikken en te slepen.

Maar staan die plug-ins niet in de map /Bibliotheek/Internet Plug-Ins of /Gebruikers/[gebruikersnaam]/Bibliotheek/Internet Plug-Ins, die tarun ook noemt? (In die laatste kun je komen door in de Finder op het menu Ga te klikken en dan de ⌥-toets ingedrukt te houden.)

Bijdrager
    lengerke

Bedankt Jakko,

In de door jou en Tarun genoemde map staat er bij mij 1. Dus daar zullen ze ook wel staan bij die bekende van mij. Dank.
    Ik ben geen fan van Java en Flash, heb ze zelf er ook niet op staan. Het lijkt me niet verkeerd om die bij haar ook te verwijderen en wel op de door de fabrikant geadviseerde manier. Ik ga er dan van uit dat ze uit deze map dan in ieder geval ook weg zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.