8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    strigoi

Geïmporteerde foto's onscherp op iPhone 4

Begrijp er niks van, als ik foto’s op mijn iPhone 4 zet via Dropbox / Aperture / iPhoto zien ze er bij normale weergave wel redelijk tot goed uit maar als je ook maar een beetje inzoomt blijft er niks meer van over. Van originele RAW bestanden omgezet naar 72 DPI jpeg of 300 DPI jpeg bestanden met 4752×3168 pixels. Wat doe ik verkeerd?

Bijdrager
    The JM

Je doet niks verkeerd, je kan ook niks doen; iTunes comprimeert de bestanden hevig.

Bijdrager
    Pieterr

Klopt wat JM zegt.
    Als je de foto’s in volledige resolutie wilt kunnen bekijken op de iPhone zul je ze er via een van de vele filebrowsers moeten opzetten, bv een programma als Air Sharing.

Geblokkeerd
    Anoniem

Uhm, hij geeft zelf al aan het via Dropbox te doen? Dat is ook een file browser.

Bijdrager
    Pieterr

Die Dropbox app heb ik geen ervaring mee. In Air Sharing krijg ik in ieder geval meer details in de JPGs te zien (dan via iTunes in de Photo app). Ik kan niet garanderen dat dat voor alle filebrowsers zo is.:wink:

Bijdrager
    indra

Bij dropbox kan je instellen dat hij de foto niet comprimeerd. Kan je bij instellingen vinden.

Voor de rest vind ik het wel heel zonde dat zelfs iPhoto de foto verneukt.

Bijdrager
    strigoi

Dat verklaard een hoop. Heb bij dropbox de instellingen omhoog gezet. Op normaal formaat ziet het er ok uit maar echt gaan inzoomen moet je niet doen. Jammer maar helaas.

Bijdrager
    strigoi

Btw hoe maak je dan zelf wallpapers als Apple de afbeeldingen blijft comprimeren?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.