14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    IndoMac

Geïmporteerde foto's in Foto's

Ik merk eigenlijk nu pas dat op mijn iMac (met High Sierra) de geïmporteerde foto’s (bijv. van een SD-kaart) in een Map of Bibliotheek “Geïmporteerd” terechtkomen en niet in de Bibliotheek “Foto’s”. Is dat handig? Ik vind van niet, of sla ik een handeling over het hoofd?

Bijdrager
    Q-collective

De categorie “Foto’s” betreft sowieso alle foto’s. “Geïmporteerd” is een subset van wat je voor het laatst hebt geïmporteerd. Tenzij je het nog niet hebt geïmporteerd, is het niet mogelijk dat het we staat in geïmporteerd maar niet in foto’s.

Bijdrager
    IndoMac

Ik heb ze geïmporteerd. Anders zouden ze toch niet onder die nummer in de linkerkolom staan?

Bijdrager
    IndoMac

HELP ! ! !
    Hoe krijg ik de foto’s in de ‘subset’ “Geïmporteerd” in de fotobibliotheek OS ? ? ! !

Bijdrager
    KarelWillem

Je snapt het denk ik nog niet helemaal.

“Geïmporteerd” is slechts een map of album.
    Als je die zou verwijderen, dan staan die foto’s nog steeds in “Foto’s”.
    Kijk voor de gein maar eens in “Foto’s”. Daar staan die foto’s uit “Geïmporteerd” ook.

Staat “Geïmporteerd” bij jou onder “Albums”?

Bijdrager
    IndoMac

Inderdaad KarelWillem, ik denk dat ik het niet helemaal snap. De foto’s die in de (Q-collective noemde het) subset Geïmporteerd staan, staan niet in de bibibliotheek Foto’s.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is heel vreemd.

De Bibliotheek is precies wat het is: een bibliotheek waar AL je foto’s in staan.
    Alle icoontjes onder Bibliotheek zijn gewoon verzamelde foto’s uit die bibliotheek.

Dus… dat klinkt heel raadselachtig.

En wat een ellendige naam blijft dat programma toch hebben!!

Moet je wat zoeken op Google, dan krijg je zoiets als dit:

not all photos appear under photos in apple photos

:-P

Bijdrager
    GoeieDag

Je kijkt niet goed, lijkt me. Misschien zet ie de foto’s in een rare volgorde, en dus niet waar jij ze verwacht -en kijkt.

Bijdrager
    IndoMac

Inderdaad KarelWillem: En wat een ellendige naam blijft dat programma toch hebben!! Sinds het geen iPhoto meer heet, heb ik er eigenlijk problemen mee.
    Mijn probleem kan ik niet vinden via Google ofzo, maar dat was wel duidelijk, dacht ik.
    En Goeiedag, ook die optie had ik al bekeken, maar helaas. En als dat wel het geval zou zijn, dan zou het eigenlijk nog vreemder zijn.
    Wie helpt mij nog?

Bijdrager
    Q-collective
    IndoMac op 19 oktober 2017

Inderdaad KarelWillem: En wat een ellendige naam blijft dat programma toch hebben!! Sinds het geen iPhoto meer heet, heb ik er eigenlijk problemen mee.
    Mijn probleem kan ik niet vinden via Google ofzo, maar dat was wel duidelijk, dacht ik.
    En Goeiedag, ook die optie had ik al bekeken, maar helaas. En als dat wel het geval zou zijn, dan zou het eigenlijk nog vreemder zijn.
    Wie helpt mij nog?

Bel even met Apple: 0800 0201 581. We spreken duidelijk langs elkaar heen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  Q-collective.

Bijdrager
    jv65

Staat dit wel goed?

Bijdrager
    IndoMac

Ik dacht het wel jv65

Bijdrager
    jv65

En als je ‘m op Favorieten zet en dan weer terug op Alle foto’s?

Bijdrager
    IndoMac

Nee jv65, er gebeurt dan niets!
    Nog vreemder: wanneer ik de laatste 300 van de geïmporteerde foto’s selecteer en dan in een bestaand album plaats, staan ze er steeds dubbel (!) op!!
    Hoe krijg ik dit toch allemaal zoals het hoort?!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.