13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    criccric

geïmporteerde foto's hebben geen naam meer

Hallo

de foto’s die ik geïmporteerd heb van iPhoto naar Photos hebben hun naam verloren. Die zit er wel als ik op “info” klik maar niet meer zichtbaar onder de foto zelf. Ik heb 43.365 foto’s…. en hoe kan ik 2 albums samenvoegen ? of 1 of meer foto’s in een bestaand album bijvoegen ?

bedankt voor de adviezen

Bijdrager
    tarun

De naam tonen in Foto’s is een instelling. Heb nu geen Mac dus kan het niet zien. Iets van menu Beeld of zo.

Wat betreft het samenvoegen, dat is lastiger dat in iPhoto. Je selecteert de foto’s uit het ene album en sleept die naar het andere albums links in de boom. Daarna kan je het eerste album verwijderen.

Bijdrager
    criccric

welke boom ?

Bijdrager
    jv65

welke boom ?

Weergave > Toon navigatiekolom

De naam tonen in Foto’s is een instelling. Heb nu geen Mac dus kan het niet zien. Iets van menu Beeld of zo.

Weergave > Metagegevens

Bijdrager
    criccric

Ja dat heb ik gedaan maar er gebeurt niets. Ik ben naar Weergave > Metagegevens>titels… maar de naam van de foto staat er nog niet bij. Ook in Mail heb je niet meer de keus om ze naar Photos te exporteren. Eerst kon je dat wel met iPhoto. Ik vind het wel een zooitje dat allemaal eerlijk gezegd.

Bijdrager
    tarun

Titels:

Export naar Foto’s vanuit Mail:

Bijdrager
    jv65

Bijdrager
    criccric

Ja inderdaad de naam zit er wel bij maar er staat naamloos en toen ik al die foto’s van iPhoto naar Photos heb geëxporteerd hadden ze wel een naam. Deze naam is nu onzichtbaar geworden en in plaats daarvan staat “naamloos”. Pas als ik op info klik zie ik de naam van de foto. Ik kan toch niet voor elke foto weer de naam schrijven ?!

Bijdrager
    tarun

Waarom heb je de foto’s geëxporteerd naar Foto’s? De bedoeling is dat Foto’s zelf de bibliotheek van iPhoto overneemt. Dan heb je geen problemen.

Bijdrager
    criccric

wat bedoel je ? de foto’s in iPhoto laten waar ze zijn en de nieuwe foto’s vanaf nu in Photos ? ik wil al mijn foto’s bij elkaar hebben en niet een beetje overal verspreid … ik heb ze al sinds 2002 allemaal in iPhoto ..

Apple vervangt iPhoto en Aperture door Photos met OS X 10.10.3-update

zo gek is het dus niet !

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  criccric.

Bijdrager
    criccric

Het ging trouwens vanzelf de eerste keer dat ik Photos heb geopend.

Bijdrager
    tarun

iPhoto en Foto’s delen een groot deel van hun bibliotheken met elkaar. Als je Foto’s de eerste keer opent en de bibliotheek van iPhoto aanwijst dan komt alles van iPhoto in Foto’s te staan en hoef je niets aan te passen.

Bijdrager
    criccric

ja, dat heb ik gedaan maar onder de foto’s staan de naam niet. Er staat “naamloos” terwijl de foto’s wel een naam hebben en die kun je zien pas als je naar de info van de foto kijkt

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.