7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    AC

Geheugenvraag

Ik sta op het punt een iMac te kopen. Deze computer zou ik gebruiken om naast foto’s en muziek te bekijken/beluisteren ook regelmatig Photoshopbewerkingen uit te voeren en (vooral) DV-filmpjes te bewerken en uit te voeren naar DVD (bijvoorbeeld met Adobe Encore).

Heb ik dan 1 of beter 2 GB geheugen nodig ?

Bijdrager
    PietjePuk

2Gb

Bijdrager
    LittleJohnny

zeker 2GB

Bijdrager
    Cloudsurfer

Om eerlijk te zijn merk ik het verschil niet echt tussen 1 en 2 GB. Ik heb laatst mijn iMac ge├╝pgrade maar kan geen merkbaar verschil in snelheid ervaren.

Misschien merk je het wel als je echt een heavy photoshopgebruiker bent en met een gigantische hoeveelheid vensters en layers werkt, maar doorgaans een paar foto’s bewerken heeft echt geen 2 GB nodig.

Bijdrager
    frederikbove

Ik merk het verschil echt wel in mijn macbook pro dus ik zou ook voor 2gb gaan

Bijdrager
    n8n

Op school hebben we edu-iMac’s met 1GB en die zijn weliswaar met CS2 onmogelijk traag, ik heb geen ervaring met CS3 op een intel Mac maar voor CS2 lijkt 1GB me dan erg weinig

Bijdrager
    dintel

Ik werk nu met een iMac en zoals je al zei wou je dv-filmpje gaan bewerken en dan is het handig om 2 GB te nemen Maar denk ook vooruit het is je inversteerding waard!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.