15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Vtenvoorde

Geheugenuitbreiding werkt niet (MBP mid 2010)

Hi,
    In mijn MBP uit 2010 (ja, ja, een oude dame), wil ik het werkgeheugen uitbreiden.
    Er zit nu 2 x 2Gb in. Ik heb van hetzelfde type 2 x 4Gb gekocht.
    Als ik beide banken erin plaats, gaat de hardware controle goed (ping) maar start voor het compleet booten opnieuw op.
    Als ik 1 van beide banken erin plaats en een oude 2Gb, dan start ie gewoon op en laat zien dat er 2 en 4 Gb aanwezig is.
    Dit heb ik met beide banken in beide slots gedaan.

Volgens mij is het geheugen goed, het werkt alleen niet als ik deze er beide in plaats.

Mijn MBP bevat een SSD waarbij Filevault is ingeschakeld.

Iemand eenzelfde ervaring of een oplossing?

Hoor graag.

Bijdrager
    TheBigZ

Welk geheugen heb je precies gekocht?
    Dat komt soms vrij nauw, zie ook:

iMac crashed na geheugen installatie

Bijdrager
    Vtenvoorde

Ik heb a-tech geheugen gekocht.
    PC3-8500 DDR-3 non-ecc 1067 Mhz. In bankjes van 4Gb per stuk.
    Het orginele geheugen is van Samsung.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    TheBigZ
    Vtenvoorde op 03 november 2017

Ik heb a-tech geheugen gekocht.

Deze reepjes werken in een Mid-2010 MBP:
    https://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.html

Bijdrager
    Vtenvoorde

Deze

Bijdrager
    Vtenvoorde

Je ziet dat ik nu 1 bank van 2 en 1 bank van 4Gb heb geïnstalleerd.

Moderator
    Night

Je Mac moet is deze configuratie tot 16GB intern geheugen ondersteunen, dus ik zou me toch eens tot een andere leverancier wenden.

Standard RAM: 4 GB
    Maximum RAM: 16 GB*
    Details: 4 GB of RAM pre-installed as two 2 GB modules, no slots free.

*Originally, both the official and actual maximum RAM was 8 GB. However, as confirmed by site sponsor OWC, if running OS X 10.7.5 or higher, updated with the latest EFI, and equipped with proper specification memory modules, this model can support up to 16 GB of RAM.

Dus:

1. Heb je de laatste EFI firmware geïnstalleerd (denk het wel, als je Sierra hebt draaien), maar controleer het tóch even voor de zekerheid)
    2. heb je PRAM en SMC gereset na de upgrade?

Bijdrager
    McPim

Ik kom dat A-Tech geheugen niet veel tegen, werd het geadverteerd als ‘geschikt voor Apple’ toen je het kocht? Net als in het draadje uit de link hierboven zijn er bij dezelfde specificaties en dezelfde fabrikant soms meerdere typenummers. En werkt het ene wel en het andere niet in een Mac.. Goedkoop geheugen met de juiste specs werkt vaak prima, maar soms kun je pech hebben.

Moderator
    Night

De prijzen liggen tegenwoordig z├│ dicht bij elkaar, dat je rustig mag kiezen voor een A-merk, zoals Kingston (bovendien heb je daarop levenslange garantie)…

Bijdrager
    Marcel

Kijk anders hier eens , werkte bij direct. De juiste gegevens invullen en de rest wijst zichzelf

http://www.crucial.com

Marcel

Bijdrager
    TheBigZ

Kingston, Crucial, Corsair. allemaal goed, zolang je maar de Mac-versie kiest.
    https://tweakers.net/pricewatch/284657/corsair-cmsa8gx3m2a1066c7.html

Bijdrager
    Vtenvoorde

Dat was weer een dure les. Zal aan de e-bay verkoper vragen of het a-tech geheugen (in geopende verpakking) terug kan sturen.
    Dit geheugen kostte toch ÔéČ55. De volgende keer eerst maar weer aan de experts op dit forum vragen:wink:

Bijdrager
    McPim

‘For use with Apple’, mmm, mooi niet met jouw Apple :-? . Terugsturen en zeggen dat het niet werkt, wel even RMA nummer vragen. Je hebt garantie maar ik zou deze niet meer nemen en een van bovengenoemde opties kiezen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.