9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    justhan

Geheugenuitbreiding met DDR2 of DDR3-modules?

Ik heb een MBP 15 inch (begin 2008), 2,4 GHz Intel Core2Duo, met daarin 4 GB geheugen (667 Mhz DDR2 SDRAM). Nu was ik laatst voor een andere machine aan het zoeken hoe het zat met geheugenuitbreiding en tot mijn verbazing zag ik dat het mogelijk is om het geheugen van de hier genoemde MBP uit te breiden tot 8 GB.
    Nu ben ik vandaag gaan kijken wat me dat zou gaan kosten en zie ik tot mijn verbazing dat dit zou moeten zijn met DDR3-geheugen. Zover ik echter weet, zouden DDR2 en DDR3 geheugen echter niet uitwisselbaar moeten zijn (enkele uitzonderingen daargelaten). De pagina over geheugenuitbreiding op de site van Apple maakt me ook al niet echt wijzer, want daar staan beide soorten genoemd!
    Is er iemand van jullie, die een MBP uit dezelfde generatie heeft uitgerust met DDR3-geheugen? Is dit een van de machines die valt onder die uitzonderingen?

Bijdrager
    Jord

Wat geeft Mactracker aan? (Downloaden via de site of mac app store)
    Daar kon ik van mijn MacBook ook vinden wat voor geheugen er in moest, en dat er volgens Apple 4GB ondersteund werd, maar dit eigenlijk (actual) 8GB was. Die zitten er nu ook naar volle tevredenheid in.

Bijdrager
    JesseV

Bijdrager
    Gilbert

laat 2008 is een totaal ander model als begin 2008, 8 GB gaat niet werken verwacht ik.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Jord op 26 januari 2012

dat er volgens Apple 4GB ondersteund werd, maar dit eigenlijk (actual) 8GB was. Die zitten er nu ook naar volle tevredenheid in.

Datzelfde geldt voor mijn aluminium MacBook van eind 2008 (het model dat later omgenoemd werd naar MacBook Pro). Eergisteren heb ik er 2×4 GB ingestopt, ondanks dat hij volgens Apple maar 4 GB of 6 GB (ik weet het niet precies meer) aan zou kunnen, en de computer geeft keurig aan dat er 8 GB in zit.

Voordat ik dit deed heb ik bij de winkel gevraagd of ik het geheugen terug kon brengen als de computer het niet slikte, en daarop antwoordde de man achter de toonbank dat dat geen probleem was zolang ik het maar netjes terug in de verpakking deed. Dit lijkt me ook een handige zet voor jou:)

Bijdrager
    1984
    Jakko op 26 januari 2012

Datzelfde geldt voor mijn aluminium MacBook van eind 2008 Eergisteren heb ik er 2×4 GB ingestopt, ondanks dat hij volgens Apple maar 4 GB of 6 GB (ik weet het niet precies meer) aan zou kunnen, en de computer geeft keurig aan dat er 8 GB in zit.

Jakko bij jouw Mac staat er aangegeven dat het mogelijk is. De TS bezit een early 2008 MBP, en dat zal niet lukken 2+4 wel maar niet 2×4

Bijdrager
    justhan

Iedereen bedankt voor de reacties.
    Het is zoals ik al dacht, geen 8 GB voor mijn MBP, maar max. 6 GB, want eentje van de “early 2008”-serie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.