11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    JKraal

Geheugen werkt niet

Hoi,

Ik heb vorige week via tweedehandsmac.nl 512 MB geheugen gekocht. Nu heb ik dat gisteren ontvangen en in mijn Apple gebouwd maar het werkt niet. Volgens de verkoopster is het nieuw geheugen dat uit een IBook is gehaald en nooit is gebruikt. Kan het zijn dat het toch stuk is, of kan er ook iets met mijn IBook zijn? Als ik het nieuwe geheugen erin steek en het IBook opstart doet ie helemaal niets. Als ik vervolgens het geheugen eruit haal en mijn IBook opstart heb ik geen probleem. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Groeten,

Jax.

Bijdrager
    Turbanus

Heb je wel het juiste type geheugen gekocht?

Bijdrager
    JKraal

Volgens de verkoopster wel. Maar ik weet het niet omdat er zoveel soorten geheugen zijn afhankelijk van het soort IBook je hebt. Ik heb haar gemaild wat ik had en volgens haar zou het moeten werken.

Bijdrager
    Brainiac

En kan je de types van beide eens plaatsen?

Bijdrager
    JKraal

Ik heb het geheugen thuis en zit nu op mijn werk. Ik zal het vanavond plaatsen. Ik weet echter niet wat er in mijn IBook zit. Kan ik dat ergens zien? Het is het gewone standaard geheugen dat in de IBook zit gesoldeerd.

Bijdrager
    Turbanus

Nooit geheugen kopen zonder eertst goed te informeren. Kijk even bij geheugenverkopers zoals http://www.macstuff.nl of op http://www.ramdirect.com of instal Mactracker zodat je alle gegevens van alle Mac’s bij de hand hebt. Afgaan op particuliere expertise is vaak tricky.

Geblokkeerd
    Anoniem

Je zou bij http://www.mailamac.nl eens kunnen kijken.
    Klik op het linkje “geheugen”, dan zie je daarna na een lijst
    met computers. Als je dan jouw computer kiest, dan zie je
    exact welk type geheugen je nodig hebt:)

Als je dan naar je systeemprofiel gaat in je computer, dan zou
    je moeten kunnen zien welk geheugen je onlangs geplaatst hebt.:)

Bijdrager
    JKraal

Nou, ik heb geen geheugen geplaasts. Ik heb het er weer uitgehaald omdat mij IBook niet opstarte. Ik zal wel eens op de site kijken wat ik nodig heb.

Bijdrager
    JKraal

Ik zou dit nodig hebben: PC2700 / DDR333-200 p. Volgens mij heb ik dat ook gekregen. Het enige wat mij opviel was dat het aan de kant waar die uitsparing zit het geheugen heel moeilijk en dan bedoel ik HEEL moeilijk in de sleuf ging. Maar uiteindelijk is het wel gelukt . Hoe kan ik zien of het geheugen stuk is of dat er iets met mijn IBook aan de hand is?

Bijdrager
    Turbanus

Ik zie dat er maar 1 slot in je iBook zit, dus het is redelijk te veronderstellen dat het geheugen niet OK is als je dat met je oude hebt verwisseld en je iBook wil niet meer opstarten. Terug llaten betalen en terugsturen zou ik zeggen.

Bijdrager
    JKraal

Er zit 512MB geheugen vast in mijn IBook en een eventuele uitbreiding kun je in een slot onder het toetsenbord steken. Daar zat niks in toen ik hem kocht. Ik zou me kunnen voorstellen dat de vorige eigenaar, ofschoon er nog garantie op zat toen ik hem kocht, hem we heeft gedaan omdat er iets mis is met de IBook. Ik heb echter nooit iets vreemds gemerkt. Misschien ga ik er een keer mee naar de Apple winkel in Maastricht en laat die man er eens wat geheugen inzetten, dan weet ik het zeker.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.