3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Geheugen vraagje…

Hi,

In mijn PowerBook G3 heb ik 640 MB Ram geinstalleerd.
    Ik heb het programmaatje “Do I Need more memory?” geinstalleerd, omdat het machientje weleens wat langzaam liep.

Nu staan daar een aantal benamingen met een aantal MB’s, en over sommige heb ik wat vraagjes:
    Inactive staat op 337 MB, wanneer ik er met mijn muis over ga staat er dat dit geheugen is wat al een lange tijd niet meer gebruikt wordt.
    Ik zou graag willen weten of je dit geheugen weer kunt schonen ofzo? Ik kan die extra MB’s goed gebruiken met de hoeveelheid programma’s die ik open heb staan.

Verder staat er Current en Worst aan de rechterzijde van het menutje. Daar staat dan onder dat dat de hoeveelheid RAM is die gebruikt zou worden als er genoeg RAM beschikbaar zou zijn. Ik heb volgens het proggie nog 148 MB vrij, dus ik snap niet waar ie het over heeft. Wat is nou de exacte betenis van het onderdeel Current?

Please help!

Bijdrager
    Jan-Willem

Als je ram wil opschonen kun je dat doen door te herstarten (doet ie het volledig) of door uit te loggen (doet ie het voor het grootste deel).

Bijdrager
    MacAttack

Current betekend : momenteel

dus het geheugen dat op dat moment in gebruik is.

Dan heb je Jaguar met een vertaalfunctie in Sherlock en dan gebruik je het niet :?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.