9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rastafadrian

Geheugen vraag

Wat betekent het als memory “inactive” is, betekent dat gewoon dat het niet gebruikt is? Want dan bestaat er ook nog iets als “free memory”…
    komt trouwens van iStat nano

Bijdrager
    Roesch
    Bijdrager
    rastafadrian

ok, dat is duidelijk. Is het wel normaal dat als ik alleen de apps finder, dashboard (met niet een belachelijk aantal widgets) en safari aan heb staan, dat er bijna 300mb active geheugen is?

Bijdrager
    iJoost

Inactive betekent wel in gebruik als onderdeel van het virtueel geheugen systeem maar niet in gebruik door een proces (dus leeg zou je kunnen zeggen). Free betekent helemaal niet in gebruik.

Hoeveel active geheugen er moet zijn met alleen Safari, Finder en Dashboard valt geen zinnig woord over te zeggen (omdat het afhangt van wat je doet en wat je gedaan hebt). Als je daar iets van wilt zeggen kun je beter kijken naar de hoeveelheid virtueel geheugen wat gebruikt wordt en niet naar physical geheugen.

Maar los daarvan is er niets mis met 300 MByte active geheugen.

Bijdrager
    vanquish

mij valt op dat safari erg veel systeemgeheugen vraagt.
    Ik ben nu deze tekst aan het typen en heb verder geen safari vensters maar toch vraagt safari nu 270 mb ram. Dit vind ik wel erg veel moet ik zeggen.

is dit normaal ??

Ik heb 2 gb ram dus het is geen probleem maar ik vind het toch vreemd.

Bijdrager
    mvdenberg

Ja, dat is normaal: Safari vreet geheugen. Ik heb het op mijn andere macs ook. Weinig aan te doen.

Bijdrager
    jeroenimo

Dat maakt safari snel, hij casht gewoon een heleboel, maar wees niet bang het geheugen word eerlijk verdeeld onder de programma’s, dus weer gaat op : Hoe meer geheugen hoe beter

Bijdrager
    iJoost

Ik hoop dat hij cachet en niet casht, want…;-)

Bijdrager
    Electr0n

Betekent dat het niet ingebruik is, het is niet erg.
    Want als hij het nodig heeft wordt het weer Active:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.