5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Apollo

Geheugen van verschillende snelheid in iMac. Mag dat?

M’n pa heeft een iMac SE 600 Mhz. Hij is (soms terecht) niet helemaal tevreden over de snelheid van dat ding. Op z’n werk heeft ‘ie een PowerMac G3 (350 Mhz) staan die onder OSX nog steeds als de brandweer gaat.
    Nu ontdekte ik dat er 2 ‘verschillende soorten’ RAM in zitten: 1x 256 mb PC100 (minimale snelheid) en 1x 256 mb PC133. Kan het verschil in snelheid van geheugenmodules van invloed zijn op de prestaties?

Bijdrager
    KarelWillem

In principe niet. Die PC133 heeft in ieder geval geen enkele invloed op hogere snelheid in zijn iMac, 100 is snel genoeg.

Je zou voor de gein eens één module moeten verwijderen, en dan een weekje draaien.
    Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Bijdrager
    Apollo

Dank voor je reactie.
    Heb inmiddels zelf dit. Zoals je al zei: maakt niks uit.
    Dan gaan we verder speuren:D

Bijdrager
    nebbio

In mijn beide iMacs zitten ook PC100 en PC133 geheugenlatjes broederlijk naast elkaar. Geen probleem.
    En wat betreft de snelheid van die machines: ik heb de indruk dat een snelle harde schijf meer bijdraagt tot hun prestaties dan de grootte van het geheugen. Misschien dat die PowerMac van je vader met een snellere harde schijf is uitgerust dan je iMac.

Bijdrager
    Apollo
    ”nebbio”

ik heb de indruk dat een snelle harde schijf meer bijdraagt tot hun prestaties dan de grootte van het geheugen. Misschien dat die PowerMac van je vader met een snellere harde schijf is uitgerust dan je iMac.

Dat zou eens heel goed kunnen inderdaad. Of we plukken de hele boel weer een keer kaal binnenkort en beginnen van voren af aan met installeren:?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.