15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

Geheugen upgrade mac mini

Ik heb nu 512mb geheugen in mn mac mini, daar zou ik wel 1024 van willen maken.
    Ik internet, mail en vooral heel veel Flash,

Zal ik het verschil echt gaan merken?

En kan ik bij apple centre Amsterdam bijvoorbeeld die upgrade laten uitvoeren? en wat zijn daar de kosten van? Ik doe het liever niet zelf denk ik.

greets :apple:

Bijdrager
    klaus

Dat verschil zal je echt wel merken. De upgrade kan je inderdaad laten doen bij een Apple dealer bij je in de buurt als je het zelf niet wil doen. Ze zullen wel een installatiekost aanrekenen denk ik.

Precieze kost is moeilijk te zeggen, bel hen even, ze bijten heus niet :wink:

Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

net even gebeld naar Uitgeest:

Ze hebben op dit moment alleen kingston modules (€165,-) de “normale” module zou €125,- zijn en het erin zetten is dan kosteloos :). Ik denk dat ik dat wel ga doen, ik kan er gewoon op wachten:)

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

ik heb mijn 1gb besteld bij http://www.citypc.nl
    voor 105 euro in totaal. En erzelf ingezet. (kingston)
    Er zijn goedkopere 1gb’s maar die zijn merkloos en ik had toch liever een betrouwbaar merk.

Je kan het idd door apple laten doen als je zelf niet wilt gaan prutsen
    Ik heb dus de keuze genomen om het zelf te doen want anders moet ik eerst naar een apple centre toe, en die zijn hier niet echt in de buurt.
    Met een plamuurmes (misschien 2) heb je hem zo open, wel even de tijd voor nemen.

Ik had er eerst 256mb in zitten (ik heb de oudere versie gekocht voor een zacht prijsje bij een apple centre) En ik merk het zeker, vooral met programma’s opstarten. Gaat lekker… en nu heb ik eigenlijk nooit het idee (voor wat ik doe) dat ik meer snelheid nodig heb.

Bijdrager
    Len

Ik heb tweemaal gedacht van “goh, laat ik eens een hoge kwaliteit Kingston chip nemen”. Twee maal een chip die na een week problemen begon te geven omdat ie niet goed was (één bitje kaduuk…). Ik gebruik nu de goedkoopste merkloze troep, en na 5 chips gekocht te hebben ben ik nog zeer tevreden.

Trap dus niet in dat Kingston verhaal, op andere chips heb je meestal ook levenslange garantie, en ze zijn niets slechter. In mijn geval zelfs een stuk beter, maar ik zal wel pech gehad hebben.
    Bij GEIL chips heb je bijvoorbeeld een leuke heatsink die natuurlijk vooral voor het mooi en veilig vastpakken is :), maar toch.

EDIT: Wow, vage zinnen krijg je als je een zin gedeeltelijk vervangt.

Bijdrager
    Alfetta

afgelopen week bij een pc boer een 1 gb reepje gehaald, hij werkt er prima mee. Volgens mij was het een samsung. betaalde trouwens 99 euro ervoor.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

als je dan toch goedkoop wil: http://www.geheugenkopen.nl voor 80 euro

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Jordy.vander.Meij”

net even gebeld naar Uitgeest:

Ze hebben op dit moment alleen kingston modules (€165,-) de “normale” module zou €125,- zijn en het erin zetten is dan kosteloos :). Ik denk dat ik dat wel ga doen, ik kan er gewoon op wachten:)

Een maand of vier zat ik voor dezelfde keuze: ik had gebeld naar Amsterdam: daar vertelde ze dat de module inderdaad 165 euro kostte. (ze wisten geen merk te noemen). En dat er inbouwkosten bij kwamen. Dat te samen met benzine kosten vanuit Flevoland naar uitgeest EN het vinden van een filmpje ‘how to open your mac mini’ heb ik besloten om het toch maar zelf te doen.

Resultaat: voor 100 euro een reepje corsair gehaald bij mycom en helemaal geen vage problemen o.i.d. met de mini gehad. [corsair werd door dit forum ook aangeboden, net als kingston, GEIL, e.d] :D

Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

aan de ene kant wil ik het wel proberen om m zelf open te maken, met name omdat ik geheugen tegen inkoopprijs kan krijgen. hmmm dilemma :apple:

Bijdrager
    kontheur

Hoe zit het eigenlijk met de garanties gesteld als je zelf je geheugen gaat inbouwen?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb begrepen, dat zolang je niets kapot maakt, gewoon garantie hebt.
    Als je handig bent, en er de tijd voor neemt, is het zeker te doen. Als je 2 linker handen hebt…. :D

Bijdrager
    Zekestarr

Ik heb een nieuwe macmini met 512mb geheugen en zou dit graag willen uitbreiden. Ik vraag me alleen af welk geheugen er precies in kan. Heeft iemand enig idee of er twee van deze modules in kunnen?

http://www.geheugenkopen.nl/showproduct.php?pid=8423215

Bijdrager
    kontheur

dit staat op de apple website:

[code:1:9bcbcf8730](667-MHz DDR2 SDRAM)[/code:1:9bcbcf8730]

ja dus, kan gebruikt worden!

Bijdrager
    Lexis

Maar je moet dan toch een pc-5300 hebben en niet een pc-5400?
    Een pc-5300 heb ik ook nergens gezien.. dus:?
    Zijn er ook reepjes van 2gb voor de mac mini te koop?

Bijdrager
    iStevie
    ”Jordy.vander.Meij”

aan de ene kant wil ik het wel proberen om m zelf open te maken…

Ik ben blij dat ik een Powermac heb als ik dit zie… :)

Maar zo open je een Mac Mini..

en nog een linkje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.