15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Geheugen uitbreiden

Nog een iMac die ik wil uitbreiden.

Apple zegt dat 2x2GB het maximum is, maar kan hier 2×4 (of meer) in?

Sleutelbeheerder
    Night

Dat kun je ook zelf bekijken met de MacTracker app: http://mactracker.ca
    En nee: 6GB is de max voor dat type.

Bijdrager
    RobApple

@ OMT-fan
    iMac Intel Core 2 Duo 3.06 GHz 24-inch (28.04.2008-03.03.2009)
    ID: MB398 iMac8,1 – A1225
    Maximum: 6 GB PC2-6400S 800MHz SODIMM
    Geheugen AS-PC2-6400S-800MHz-SODIMM-6GB-1×4+1x2GB voor Mac

Bijdrager
    OMT-fan

zit al een uur op internet te zoeken waar dit te koop is:

PC2-6400S 800MHz SODIMM 4Gb

Bijdrager
    RobApple

Geheugen HYNIX PC2-6400S 800 SODIMM 4GB/2x2GB voor iMac 2008
    http://www.mac4us.nl/product_info.php?cPath=70&products_id=286

Geheugen AS-PC2-6400S-800MHz-SODIMM-6GB-1×4+1x2GB voor iMac 2008
    http://www.mac4us.nl/product_info.php?cPath=70&products_id=1788

Bijdrager
    OMT-fan

Ik ga mac4us bellen, heb de 4Gb nodig, de 2Gb zit er al in, dus dan samen 6Gb (het maximum).
    Bedankt voor de hulp

Bijdrager
    rnbprod

Ben benieuwd hoeveel het kostte!

Bijdrager
    Shmoo
    OMT-fan op 01 januari 2016

Ik ga mac4us bellen, heb de 4Gb nodig, de 2Gb zit er al in, dus dan samen 6Gb (het maximum).
    Bedankt voor de hulp

Mijn mening is dat je het niet moet doen, die 2GB extra of verschil ga je echt niet/amper merken.

Dit zijn dingen die had je 2 – 4 jaar na de aankoop van deze machine moeten doen. Toen waren de prijzen voor dit soort RAM geheugen nog gunstig. Tegenwoordig woorden deze oude latjes niet meer gemaakt dus alles dat nog te koop is, is gewoon oude voorraad dat ergens op de plank is blijven liggen bij winkeliers.
    Dit verkopen ze niet tegen lage prijzen om er maar vanaf te zijn omdat ze weten dat er nog maar heel weinig van dit soort latjes in omloop zijn. Kortom, ze kunnen vragen wat ze willen voor dit geheugen omdat er altijd wel iemand aanbelt waar zo’n latje van stuk is gegaan en dan is 100,- investeren om je computer weer aan de praat te krijgen gunstiger dan een nieuwe computer kopen. In jou geval werkt je computer nog steeds en wil je alleen upgraden dan is die 100,- echt niet de moeite waard om een latje van 4GB oud ( qua snelheid ) RAM geheugen te kopen.

Ik heb dit zelf ook ooit overwogen bij een iMac ’07 maar gelukkig nooit gedaan.

Bijdrager
    rnbprod

Ik heb ook een iMac ’08 en de upgrade van 4 naar 6 GB gedaan. Scheelde al een hoop gereutel. Maar de beste upgrade is de harddisk vervangen door een grote SSD. En doe ook even een clean install.

Bijdrager
    Shmoo

Precies als je zo’n computer een upgrade wilt geven dan plaats je er een SSD in want de standaard HD die erin zit zal denk ik ook iet meer optimaal zijn maar verder is het ook een beetje trekken aan een mank schaap.

Het machientje is dik 7 jaar oud over een aantal maanden waarschijnlijk 8 jaar. Wat verwachten mensen.. Je moet gewoon heel erg blij zijn met elke maand/kwartaal dat zo’n computer blijft functioneren en niet stuk gaat.
    Ik heb altijd een beetje moeite met dit soort dingen, mensen die een beetje doorslaan in het upgraden van computers die normaal gewoon al op het kerkhof hadden moeten liggen en afgeschreven zouden zijn.

Bijdrager
    J-P-H

Ik heb hier 2 MacBooks uit 2008 van 4 naar 6gb uitgebreid. Hierdoor werken bepaalde games (bv Minecraft) stukken beter.
    In combinatie met SSD word je weer helemaal blij.

Bijdrager
    Soulshaker

Kost je zo een 73 euro op Amazon

linkje

Maar misschien is een simpel SSD’tje ook niet slecht. (zelf of laten inbouwen is een andere vraag)
    Het is maar hoeveel geld je wil geven aan deze mac.

Bijdrager
    rnbprod

Zelf prima te doen, zo’n SSD (zie iFixit). Een simpel SSD’tje kan ook, in plaats van de optische drive naast de harddisk, bv. voor booten en programma’s. Maar ga je de harddisk vervangen, dan wil je echt wel meer GB’s.

iMac is nog prima, scherm is perfect, processor en geheugen nog snel zat. De harddisk was de bottleneck.

Bijdrager
    Soulshaker

250GB SSD’s heb je al voor 75 eur. En 500GB voor het dubbele. Daar kan je al serieus mee uit de voeten.
    Samen met nog een FW800 schijf voor al de data.:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.