8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Betinker

Geheugen toevoegen

Hallo

Een paar maand geleden heb ik nieuwe witte MacBook gekocht (oud model) met 1GB geheugen. Deze wil ik uitbreiden naar 2GB. Heb daarom gisteren 1GB geheugenmodule gekocht maar waar plaats ik deze? In de gebruiksaanwijzing staat aangegeven dat er 2 geheugenslots aanwezig zijn met elk een module van 512 Mb. Waar plaats ik nu de 3e module van 1 GB?

Bijdrager
    moller

laat maar

Bijdrager
    Betinker

Of komen de nieuwe modules i.p.v. de oude

Bijdrager
    bartje

Ja, de twee oude met 512MB moeten eruit. En twee nieuwe van 1GB in die plaats.

Bijdrager
    TZG

Hoi,

je hebt 2 gehugenslots in je macbook. Daar kan dus 2 x 512, of 2 x 1gb of 2 x 2gb in. Als je je geheugen wilt uitbreiden naar 2gb, moet je je 512mb kaartjes er uit halen en vervangen door 2 x 1gb.

Succes

Bijdrager
    Betinker

Kijk, hier heb ik wat aan. Bedankt.

Nog even een vraag. In de handleiding staat dat je bij het plaatsen van de nieuwe module een klik moet horen.
    Ten eerste hoor ik geen klik en ten tweede zit de module gewoon ‘los’ in het slot terwijl hij wel op z’n plaats zit.

Bij het 2e slot hoor ik een ‘knisperend’ geluid wanneer ik de module wil plaatsen. ik zie dat bij de ingang van het slot een stukje transparante tape los zit.

Wat nu?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Betinker”

Nog even een vraag. In de handleiding staat dat je bij het plaatsen van de nieuwe module een klik moet horen.

Als het goed is wel, ja — maar je moet de modules goed aandrukken, en dat wil wel eens moeite kosten.

Bijdrager
    MacMini_Ragazza

Tip:

Zoek eerst eens n install guide op bijv. youtube, zoals deze:

Dat kan best handig zijn, let er vooral ook op dat de inkepingen op de ram latjes LINKS zitten, anders druk je misschien de hele boel wel kapot :wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.