5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hormes

Geheugen problemen

Hey,

Als ik bijvoorbeeld een film van mijn macbookpro verwijder dan verranderd er niks bij de status van het geheugen.
    Onderin bij Finder staat dan dat er nog steeds bv. 40 gb beschikbaar is.
    Moet je bestanden via een speciale manier verwijderen ofzo?

Ik heb dat zelfde probleem ook bij mijn USB stick. Ik heb een speciale USB stick dat ik bestanden makkelijk van windows naar mac kan overzetten, en andersom. Maar als ik via mijn macbookpro bestanden verwijder van mijn USB stick heb ik het zelfde probleem. Het bestand is er dan wel af maar er komt geen geheugen vrij..

Mvg Eric

Bijdrager
    stijn23

Al eens geprobeerd een venster toe te klikken en weer te openen? De schijfruimte wordt namelijk niet direct aangepast in de finder-vensters. Dat wil echter niet zeggen dat de ruimte er niet is.

Bijdrager
    Oppie

Je moet tevens de prullenbak legen; geldt in het bijzonder voor een usb-stick.

Bijdrager
    hormes

Ja Ik moest inderdaad de prullenbank legen. Beetje dom van mij,Toch bedankt voor de hulp;)

Maar met de usb weet ik het nog niet..

Bijdrager
    Oppie

Ja, juist met zo’n stick.
    Hij zet zijn bestanden die jij weggooit in een onzichtbare .trash (prullenbak) op de stick; leeg jij die prullenbak dan niet, dan blijven die bestanden onzichtbaar de ruimte innemen. Die .trash leeg je met hetzelfde commando als de trashcan van OS X wordt geleegd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.