9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    janbergstra

geheugen MacPro 1,1 2,66

Hoi,
    Ik heb een MacPro 2,66 (versie 1,1)

Er zit 5 Gb geheugen in, maar sinds kort herkent mijn mac de 2 bankjes van 2 Gb (Kingston) niet meer.

Ik heb ze eruit gehaald, schoongemaakt, er weer ingezet, maar mijn mac herkent alleen de 2 x 512 Mb modules.

Ik heb wat rondgezocht, maar heb toch 2 vraagjes:

– Hoe kan het dat het RAM-geheugen plotseling “kapot” gaat ?
    – Waar kan ik wat voordeling nieuw RAM kopen, de Apple winkel hier in Leeuwarden, had ze niet meer.

Bedankt voor de hulp

Jan

Moderator
    unSOUND

Waarom geheugen soms kapot gaat blijft een raadsel…

Je kunt die modules in ieder geval nog bestellen bij onder andere macstuff.nl en mailamac.nl

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Twee bankjes tegelijk kapot? Dat lijk me sterk. Gebeurde dit misschien na een of andere (firmware) update?

Moderator
    unSOUND

Het kan ook zijn dat er maar eentje kapot is, maar dat hij ze beiden niet registreerd omdat ze in paren werken…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik dacht dat dat in paren werken alleen gold voor een G5 Power Mac?

Moderator
    unSOUND

Nee, ook de Mac Pro werkt met matched pairs. Bij de 2009 en 2010 modellen zit het weer anders, maar bij de modellen van 2006 – 2008 heb je identieke paren van 2 nodig.

Bijdrager
    janbergstra

Ze werken inderdaad in paren, waarschijnlijk/misschien is er maar eentje kapot, maar op dit moment niet mogelijk zo om uit te vogelen welke van de twee.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Jan

Moderator
    Night

Was Kingston niet die van de “lifetime warranty”?;)

Waarom dan moeite doen? Gewoon een RMA aanvragen bij Kingston, de zaak terugsturen en nieuwe krijgen, lijkt me.

Bijdrager
    janbergstra

Eind goed, al goed.

Ik kon met 1 Gb niet werken, dus bij MacStuff nieuw geheugen besteld. De volgende dag al bezorgd.

Daarna toch maar maar eens kontakt opgenomen met Kingston. Kreeg een RMA, de set opgestuurd naar Engeland. En vandaag een nieuwe set geheugen-bankjes binnengekregen. Goede service idd van Kingston.

En nu 9 Gb geheugen in mijn MacPro. Daar word ik blij van. Nogmaals bedankt voor de tips.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.