17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Geheugen MacBookPro 17″

hiephoi, ik heb zojuist een MBP 17″ besteld bij de AppleStore. Ik heb het standaard model genomen:

17-inch breedbeeldscherm
    resolutie van 1680 x 1050 pixels
    2,16-GHz Intel Core Duo
    1 GB 667-MHz DDR2 SDRAM (één SODIMM)
    120-GB seriële ATA harde schijf, 5400 rpm
    8x SuperDrive (double-layer)
    ATI Mobility Radeon X1600-videokaart met 256 MB GDDR3-geheugen
    Eén FireWire 400-poort, één FireWire 800-poort en drie USB 2.0-poorten

voor 2590,63;)

Nu wil ik er graag een extra GB aan geheugen bij zetten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het liefste zou ik hem gewoon met 2 GB thuis krijgen, maar meer dan 300 euro as ik Apple het werk laat doen is me teveel van het goede. Dus ik draai zelf wel wat schroefjes los en prik dat geheugen er zelf wel in. Nu is alleen de vraag.. welk geheugen moet ik hebben? Ik heb dus een 1GB latje nodig.

Ik heb al het forum rondgekeken en ook al een tip gekregen. Daarna werd weer beweerd dat ik die tp niet kon gebruiken. Zelf ben ik op deze terecht gekomen. Die van alternate zou niet goed zijn. En eigenlijk vind ik het onzin om 139 euro te betalen als het bij mycom voor 100 kan. Dus tja.. wat nu? Wie kan me even helderheid verschaffen? Thanks.. alvast.

http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=97691&productType=1
    http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=IANEUF&
    http://www.mailamac.nl/index.php?action=showdetails&from=list&pageNr=1&productId=IMI1024P&sid=b107b700d8db6689227e6d150b6ff16f
    http://www.machouse.nl/index_acw.tpl?groep=250-00&sku=4919&cat=100&show=detail

Bijdrager
    willemvanderveer

Je moet wel laptop geheugen kopen he. SO-dimm is dat. dat latje van mycom is niet geschikt voor laptops uberhaupt. Bestel gewoon bij mailamac of macstuff.nl , dan weet je dat je het goede krijgt. het luistert nauw.

Bijdrager
    HSL

zoiezo niet de bovenste!

dat is geen SO dimm.

Moderator
    Strifer

bij macstuff kost hij 113.. met bezorgen erbij wordt het dan 120. hier weet ik zeker dat het de goede is. toch?

http://www.macstuff.nl/product_info.php?products_id=3496

Bijdrager
    Mr Macintosh

Bij Alternate staat er PC5400 ipv PC5300. Ik weet niet of dat iets uitmaakt of dat het hier om een spelfout gaat. Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Moderator
    Strifer
    ”Mr

Bij Alternate staat er PC5400 ipv PC5300. Ik weet niet of dat iets uitmaakt of dat het hier om een spelfout gaat. Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

precies en daarna staat er ook nog iets over 333 Mhz.. dat zou toch 667 Mhz moeten zijn?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ja, inderdaad. Maar er staat ook DDR2 – 667. Echt raar, ik heb een (intel) Mac Mini en ben ook wel aan het kijken voor geheugen. Maar dit zou ik toch niet durven te kopen, bang dat het verkeerd is of helemaal niet werkt.

Moderator
    unSOUND

Als je de uitgebreidde specs op vraagt staat er wel 667 mhz, maar mijn ervaringen met Ram van Alternate zijn dermate dramatisch dat ik het iedereen af raad. Leg in hemelsnaam iets meer neer, en koop kwaliteit. Je gooit ook geen uitlaat van de Kwik-fit onder je Ferrari.

Moderator
    Strifer

goed, dan lijkt macstuff vooralsnog de beste partij voor mij

Bijdrager
    KaasKop

Toevallig laatst bij MyCom 1GB SODIMM voor mijn iMac gekocht. Op de site stond €150 euro maar in de winkel was ie maar €90 euro. was toch best goedkoop vond ik. Was ook van Corsair PC5300. Werkt perfect hier, kan het zeker aanraden

Moderator
    Strifer

misschien moet ik dan ook even langs mycom. alhoewel ik uit amstelveen kom, kom ik geregeld langs de mycom in leiden (vriendin woont in leiderdorp). dus ik ga daar maar ’s kijken.

ik heb het geld daarnet direct overgemaakt met mijnpostbank, dus ik hoop dat het daar dinsdag is ofzo en dat ik hem dan begin volgende week ergens heb. dat zou echt te gaaf zijn gewoon. ik kan niet wachten totdat ie binnen is.

Bijdrager
    Brimme

laat even weten of ze bij mycom wat hebben. ben ook wel benieuwd naar de prijzen daar

Bijdrager
    WildCard

@Strifer: Waar heb je de mbp besteld?
    Met studentenkorting zoals jij hem besteld hebt is die Eur 2.648,94 @ apple.nl

Moderator
    Strifer
    ”Brimme”

laat even weten of ze bij mycom wat hebben. ben ook wel benieuwd naar de prijzen daar

ik vandaag even langs bij het filiaal in Leiden. ze gaan wel pas om 1 uur open :s

”WildCard”

@Strifer: Waar heb je de mbp besteld?
    Met studentenkorting zoals jij hem besteld hebt is die Eur 2.648,94 @ apple.nl

Als student zijnde van de Postbank krijg je nog extra korting. Je kunt via postbank.nl in een applestore komen met speciaal aangepaste prijzen. Gek genoeg werkt dat niet in Safari (wel in FireFox). Maar daar krijg je 8% tot 10% korting. Geloof dat je tot iets van 10.6% krijgt op een MBP 17″. Je moet dus wel student zijn en een rekening hebben bij de postbank.

Moderator
    Strifer

bij mycom hebben ze dat geheugen wel, maar het is op 533 Mhz en niet op 667 Mhz. Ik heb het nu dus maar bij macstuff besteld. kosten: 119.05 en deze wordt dan ook thuis bezorgt en is wel de 667 Mhz variant.

Bijdrager
    Brimme

oke bedankt!,
    denk dat ik het ook maar ga bestellen bij macstuff.

Bijdrager
    Byron

Toen ik mijn PB kocht zette ze toen ik ging betalen er nog ff extra geheugen in, geen extra kosten (behalve dan de prijs van het latje), is in 5 minuten gepiept.. dus gewoon ff laten doen als je er een in de winkel aanschaft, weet je ook zeker dat je er garantie en zo op hebt..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.