6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    frederique2012

Schijfruimte MacBook Pro (2009) van 320GB naar 500 of 750GB

Ik ben (nog steeds) een blije bezitter van MacBook Pro uit 2009 (2,66 Ghz, 4GB, 320 GB)
    Ik wil het (HDD?) geheugen uitbreiden omdat ik steeds meer foto’s heb en die niet op een externe harde schijf wil zetten.
    Ik ben absoluut geen techneut op dit gebied en ik heb met de Mac Store gebeld, en die meldde mij dat ik de schijf moet vervangen en niet kan uitbreiden. De enige optie die zij aanbieden is een schijf van 512 GB voor … €1000!!!! Dat vind ik wel erg prijzig.
    Ik ben echter niet op zoek naar een snelle opslag maar naar een grotere opslag en als dit 1000 euro kost kan ik net zo goed (nou ja, stukje duurder) een nieuwe Macbook kopen. (Ik moet trouwens ook nog ooit eens upgraden naar Mountain Lion want onder Snow Leopard wrkt iCloud niet (en wrs ook nieuwe iLife niet) …)

Hebben jullie tips voor mij met indicatie van kosten?

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat ze je verkeerd hebben begrepen in die winkel. Bij de MacBook Pro Retina kost een schijf van 512 GB zoveel geld. Maar in jouw machine gaan gewone 2,5 inch schijven, dan hoeft het nog geen 100 euro te kosten voor 1000GB:

http://www.alternate.nl/html/product/Western_Digital/WD10JPVT/770964/?

De winkel had wel gelijk dat je de huidige schijf moet vervangen, er is geen ruimte voor een extra harde schijf, tenzij je bereid bent de DVD speler op te offeren.

[mod name=unSOUND url=/profiel/unsound]Aangezien het niet gaat om geheugen, maar om de harde schijf, heb ik de topictitel aangepast[/mod]

Bijdrager

Of een SSD 512GB kan 1000 euro kosten. Maar inderdaad wat unSOUND zegt. Het is absoluut niet moeilijk om zelf te doen. Maar als je het liever laat doen dan zal het ongeveer + 100 euro zijn voor het laten inzetten.

Bijdrager
    frederique2012

Kijk dat klinkt stukken beter.
    Dank voor jullie snelle reacties!
    Begrijp ik dat als ik het laat doen ik ca €200 kwijt ben?

Nog een vraagje mbt vervanging van de schijf: heb ik voldoende aan een backup via time machine?
    En mocht ik het zelf gaan doen: hebben jullie misschien een Youtube filmpje oid waarop ik kan zien/lezen wat er moet gebeuren?

Bijdrager
    frederique2012

En nog een vraag: nog tips waar ik het zou kunnen laten doen? (in Amsterdam)

Bijdrager
    1984

Kijk eens of je de MCE Optibay iets vind, Daarmee kun je eventueel de Superdrive verplaatsen naar een meegeleverde externe enclosure en de vrijgekomen ruimte bijvoorbeeld gebruiken voor een SSD of 1 TB HD http://hdcaddy.com/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.