9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Kep

Geheugen Mac Pro

Goedemiddag !

Ik heb een Mac Pro (Early 2008)

Hier zit 2 keer 1 GB geheugen in.

Kan ik hier gewoon 2 keer 2 GB geheugen bijzetten ?

Of moet ik er 4 keer 1 GB bijzetten ?

Mijn vraag is eigenlijk of het geheugen goed blijft werken als je in beide geheugen slots verschillende geheugen kaarten inzet qua aantal Gig’s

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Zolang je maar in gelijke paren werkt. 2×1 en 2×2 kan dus ook.

Bijdrager
    MadSven

Hou er ook rekening mee dat je wel de gekoelde versies ramgeheugen moet hebben anders staat je mac straks in de fik… En die RAM-modules zijn niet goedkoop… Hou rekening met EUR 250 voor 4GB.

Bijdrager
    McLoe

De volgorde van de modules is trouwens wel belangrijk: http://manuals.info.apple.com/en/MacPro_MemoryDIMM_DIY.pdf

Bijdrager
    RobApple

@ Kep.

2 x 1 GB kost bijna 2 x zoveel als 1 x 2 GB. Ik adviseer derhalve 2 x 2 GB.

Type: PC2-6400 DDR2 800 MHz FB-DIMM ECC 240-pin met heatsink
    Voor Mac Pro MA970 – MacPro3,1 – A1186 – Intel Xeon “Harpertown/Penryn” 8 januari 2008

PC6400-800/FBDIMM/ECC/2x2GB
    PC6400-800/FBDIMM/ECC/4x2GB
    PC6400-800/FBDIMM/ECC/6x2GB
    PC6400-800/FBDIMM/ECC/8x2GB
    PC6400-800/FBDIMM/ECC/2x4GB
    PC6400-800/FBDIMM/ECC/4x4GB
    PC6400-800/FBDIMM/ECC/6x4GB
    PC6400-800/FBDIMM/ECC/8x4GB

Dit zijn de mogelijkheden. 8 GB modules kan ook, zou ik niet doen, zijn uiterst kostbaar.

2 x 1 GB zou ik niet meer gebruiken.

ADVIES 1:
    800MHz modules (FBDIMM ECC):
    UITSLUITEND INSTALLEREN PER PAAR = 2 STUKS/2 MODULES OF VEELVOUD!!

INSTALLEER MINIMAAL 2 PAAR = 4 STUKS/4 MODULES OM VOLLEDIGE 256 Bit
    Data pad te gebruiken/te benutten.

ADVIES 2:
    2 processors/8 slots: 8 x 1 of 8 x 2 of 8 x 4 GB is het beste, niet 1 GB modules met 2 GB of 4 GB modules samen gebruiken, omdat 1 GB modules Single Rank zijn en 2 GB of 4 GB Double Rank modules zijn.

Bijdrager
    Pasav
    madsven op 09 september 2011

Hou er ook rekening mee dat je wel de gekoelde versies ramgeheugen moet hebben anders staat je mac straks in de fik… En die RAM-modules zijn niet goedkoop… Hou rekening met EUR 250 voor 4GB.

Dat was zo, deze prijs is ook aanzienlijk gezakt, beetje speurwerk kom je ze tegen voor ± 150 euro voor een 4GB kit.

Bijdrager
    Undaunted

Ik heb het toevallig net vorige week nog aangeschaft nadat er 2GB stuk ging in m’n Mac:
    Eveneens voor een Mac Pro (Early 2008)
    Transcend 4GB Memory Kity: 104,20 excl BTW. (126,75 incl)
    Bij interngeheugen.com
    garantie levenslang.

Ik was zo stom eerst een goedkopere variant te proberen, maar die paste dus niet, ondanks dat het er hetzelfde uitzag zat het verdeelpunt net op een andere plaats :S

Zorg er dus voor dat je in ieder geval iets koopt wat expliciet wordt aangeboden als “mac Pro compatible..

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Als je de system scanner op http://www.crucial.co.uk gebruikt, zie je precies welke upgrades je kan uitvoeren.

Bijdrager
    Undaunted
    RoyHochstenbach op 09 september 2011

Als je de system scanner op http://www.crucial.co.uk gebruikt, zie je precies welke upgrades je kan uitvoeren.

Volgens mij heb je het verkeerde linkje geplakt..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.