7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sannetijmen

Geheugen iMac intel in PowerPC G5 zetten?

Beste,

Al 10 jaar lezer van macosx en later one more thing. Grote mac fan. Nu heb ik eenvraag die ik wil voorleggen aan de community.

Ik heb moeten downgraden, mijn imac is helemaal gesneuveld en en een tweedehands PorwerPC G5 gekocht (ivm budget). Dankzij time machine alles snel over kunnen zetten:)

Mijn nieuwe oude PPC heeft maar 1.15 gb geheugen. Er zitten een paar ‘512 MB Type: DDR SDRAM, Snelheid: PC3200U-30330 in, ik vroeg mij af of ik de geheugenbankjes uit m’n imac (core2duo 2.0 ghz) intel type ‘SODIMM DDR2 5300’ in de PowerPC kan zetten?

Mvg en alvast heel veel dank voor je advies!

Sanne

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Nee, dat gaat niet lukken. Je zult op zoek moeten naar PC3200U-30330 geheugen en dat erin zetten. (Trouwens: 2 × 512 MB = 1 GB, niet 1,15 GB — en ja, ik weet dat er voor sommige mensen schijnbaar verschil zit tussen GB en GiB ;))

Bijdrager
    tinus_omt

Het gaat niet passen, in de iMac zit laptopgeheugen en dat past (fysiek) niet in PowerPC. Het geheugen dat daar in moet is niet echt duur, maar het zal niet al te gemakkelijk te vinden zijn. 2Gb kost ongeveer 30 euro.

Bijdrager
    sannetijmen

@Jakko Bedankt voor je reactie.
    1.25 BG..
    Dit zit er in:

DIMM0/J4000:
    Grootte: 128 MB
    Type: DDR SDRAM
    Snelheid: PC3200U-30330
    Status: OK

DIMM1/J4001:
    Grootte: 128 MB

DIMM2/J4100:
    Grootte: 512 MB

DIMM3/J4101:
    Grootte: 512 MB

Bijdrager
    stel maar

let op dat je bij een powermac g5 het geheugen in paren moet zetten.
    dus 2 van het zelfde soort/grote.
    Zijn er nog meer geheugensloten of zijn dit de enigste 4.
    Ik weet niet wat je butget is maar aangezien je een powermac g5 gekocht hebt zal het niet veel zijn.
    Hoewel er niks mee is, ik wil er ook wel één.

512MB = €16 p.p

Bijdrager
    Haike

Dan heb je dus 1Gb en 256 mb aan geheugen aan boord. ik weet niet of er een minimum is voor de G5, maar die dingen hadden 8 geheugen sloten en de machine’s uit 2005 kunnen 16 GB aan RAM hebben.

Op http://www.tweedehandsmac.nl maak je nog wel kans om aan wat Ram voor je G5 te komen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    stel op 13 januari 2012

let op dat je bij een powermac g5 het geheugen in paren moet zetten.

In een iMac G5 kun je trouwens best geheugen van verschillende grootte zetten (ik had 1 GB + 512 MB in m’n 1,6 GHz iMac zitten).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.