8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bakvis

geheugen imac 233

ik ben op zoek naar ram geheugen voor me imac 233, maar wie weet waar ik nog een pc100 latje vandaan kan halen? heb liever een nieuwe dan een tweedehandse, maar ik kan hem nergens vinden.
    en klopt het dat hij 2 sloten heeft voor latjes? ik kan er maar 1 vinden, waar zit dan die andere?

Bijdrager
    stanwillemse

Kijk hier even.

Bijdrager
    bakvis

maar er word beweerd dat er maar 1 latje van 256 mb en 1 van 128 mb in kan, maar er kunnen toch ook 2 van 256 in?

Bijdrager
    bakvis

en ik heb nog een vraagje… de firmware zou geupdate moeten worden, maar ik er zit een nieuwe harde schijf in, waarop nog geen besturingsysteem op is geinstalleerd. moet ik nu eerst os 9 installeren om de firmware te updaten, en daarna extra ramlatjes toevoegen, en daarna pas osx installeren, of is er ook een andere mogelijkheid?
    als ik namelijk nu direct de ramlatjes erin stop, en osx installeer, heeft het macje niet de juiste firmware.
    en als ik os 9 nodig heb, waar kan ik dat dan vandaan halen?

Bijdrager
    Robert de Groot
    ”bakvis”

maar er word beweerd dat er maar 1 latje van 256 mb en 1 van 128 mb in kan, maar er kunnen toch ook 2 van 256 in?

Nee pas vanaf de Rev.B (de 266Mhz)

OS9 kun je vinden door het te vragen op 2ehandsmac, macned, macfreak, marktplaats, speurders.
    Op de MacExpo was/is OS9 in grote getalen voor weinig te koop overigens!

Bijdrager
    bakvis

maar moet ik nou eerst helemaal os9 installeren om de firmware te kunnen updaten?

Bijdrager
    Robert de Groot

Toen ik mijn iMac G3 overkocht stond er OS 8.5 op. De Puma en Panther werden niet herkend, pas nadat ik OS9 had geĂ¯nstalleerd zag mijn mac de OSX-cd’s. Heb zelf echter nooit Firmware geinstalleerd, dus kan daar niks over zeggen.

Bijdrager
    bakvis

ik ben op zoek naar ram geheugen voor me imac 233, maar wie weet waar ik nog een pc100 latje vandaan kan halen? heb liever een nieuwe dan een tweedehandse, maar ik kan hem nergens vinden.
    en klopt het dat hij 2 sloten heeft voor latjes? ik kan er maar 1 vinden, waar zit dan die andere?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.